Боюся змінювати своє життя
Доброго вечора всім!
Хотіла б отримати пораду фахівців. Мені 39 років, заміжня, дітей не маємо. Мій чоловік хоче дитину. А у мене дуже багато сумнівів з цього приводу. Вагітніти, народжувати, я всього цього боюся. А потім сама дитина... Це буде повністю інше життя, а я не впевнена, чи я до цього готова, і чи я взагалі цього хочу. А якщо я не зможу полюбити дитину... А якщо я не зможу постійно приділяти їй увагу!? Якщо мене це буде тільки дратувати?!
Ще раз повторюсь, це треба повністю змінювати своє стабільне і спокійне життя...
Був період коли я думала, що хочу дітей. Коли я дивилася на дітей, у мене щось щиміло у грудях. А тепер я не знаю. Мені страшно все це. Чоловік каже, що треба їхати в центр репродуктології, а я боюся..

Відповіді психологів
Доброго вечора, Ірино!
цитата:
Хотіла б отримати пораду фахівців.
Якщо і буде порада, то вона стосуватиметься більш уважного погляду на ваші страхи, бажання чи то небажання народити дитину. А відтак і стати мамою(!)
цитата:
Мені страшно все це.
Щоби просунутусь хоча б трохи вперед, варто розкрити ваші уявлення про вагітність, народження, материнтсво. Тому прошу - поділіться більш розлого своїми сумнівами щодо вагітності та народження?
цитата:
Це буде повністю інше життя
Так, життя зміниться. Воно не зможе не змінитись, та чи неодмінно ці зміни мають зруйнувати ваше життя?
цитата:
я не впевнена, чи я до цього готова, і чи я взагалі цього хочу
Напевно, ви маєте на увазі психологічну готовність, де йдеться не лише про наявність щирого бажання подарувати світові нове життя, а ще й про відповідальність.
цитата:
А якщо я не зможу полюбити дитину...
А що вам може завадити полюбити всім серцем свою крихітку?
До речі, у вашому ставленні до чоловіка скільки любові? Поваги? Розуміння?
Між іншим, у дітей від люблячих і свідомих своєї ролі батьків, вважається, кращі стартові умови.
цитата:
Так ви ладні це стабільне і спокійне життя зацементувати? А наслідки - ви про це думали?
цитата:
Чоловік каже, що треба їхати в центр репродуктології, а я боюся..
Так чоловік же буде поруч, разом з вами. Можливо, триматиме вас за руку.
Правда, вірогідно, є й інша можлива причина побоювань. Якщо поїдете, пройдете обстеження, отримаєте висновки лікаря, то доведеться спочатку почути щось важливе, а потім щодо цього важливого визначатись. Та чи у змозі ви за нинішніх обставин і взаємин з чоловіком приймати рішення за себе, без тиску і критичних умов з його боку?
Загалом-то, ваша ситуація потребує не листування, а безпосередньої взаємодії з психологом (як варіант, підходить і онлайн). Чому так? Спробую стисло розкрити. Теперішній ваш стан, сумніви і страхи спричинені і обумовлені багатьма факторами, серед яких і ті, що ви навели у дописі, а також і ті, про які ще не згадували. Наприклад, ваші спогади про ваше власне дитинтство і той відбиток, що залишився з тих часів, про ваші цінності, світогляд і життєву філософію в цілому.
Відредаговано автором 13-08-2025 22:56:26
Доброго дня. Ваш страх перед незворотним вибором абсолютно понятен. Так материнство змінює життя на 180° і вимагає колосальних ресурсів фізичних, емоційних, фінансових.
Важливо розуміти, що любов до дитини не завжди вмикається в момент народження. Це почуття часто формується поступово, через досвід турботи, близькості й спільних моментів. Багато жінок після народження дитини кажуть: "Навіть не уявляю, як раніше могла думати, що проживу без нього"
И це здорово що ви відповідальні і дивитесь на реалії, а не лише на романтизовані картинки.
Чого саме ви боїтеся більше фізичних змін, втрати особистого часу, можливої відсутності любові до дитини чи конфліктів у парі? Назвіть це конкретно.
А чи обговорювали ви з чоловіком не тільки "хочу — не хочу", а й формат вашого майбутнього життя з дитиною?
Хто і як братиме участь у догляді за дитиною? Чи буде у вас підтримка,"свої години" для відновлення, фінансова безпека?
І головне, ви маєте право обрати будь-який сценарій, вирішальним є усвідомленість своїх дій та готовність взяти відповідальність за їх наслідки
Добрий день. На чому грунтуються ваші страхи, чи то негативний досвід в минулому, чи щось ще? Для себе треба це дуже усвідомити, а потім розібратися, чи є ці страхи уявними, чи то відповідальність, чи ці страхи мають підгрунтя. Питань багато, а інформаціїї про Вас дуже мало. Я б рекомендувала взяти декілька сесій із психологом з цього приводу.