Не знаю що робити в житті
Вітаю, маю досить дурний запит, бо не знаю що робити у своєму житті. Нічого не подобається, освіту закінчила, працюю за спеціальністю, але єдине що мені дає ця робота це стрес і вигорання. Розумію, що треба йти шукати щось інше або принаймні намагатись пробувати, але взагалі не маю бажання цього робити, наче блок якийсь. Дуже важко, розмови з друзями/партнером не допомагають, відпустки допомагають тільки у момент самої відпустки, а далі я повертаюсь у кошмар. Буду вдячна за відповідь.
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Доброго вечора!
Зазначаєте, що
цитата:
НЕ ЗНАЮ ЩО РОБИТИ В ЖИТТІ
і тим не менше щось робите. І якось продовжуєте жити. Щоправда, якість цього процесу не те що радості не приносить, так ще й
цитата:
робота це стрес і вигорання
цитата:
Дуже важко, розмови з друзями/партнером не допомагають, відпустки допомагають тільки у момент самої відпустки, а далі я повертаюсь у кошмар.
Отже, ваш нинішній стан виражається одним словом - КОШМАР. Від одного цього слова стає сумно, а вам як на душі - навіть важко уявити.
Як вам допомогти? Як зарадити вашому стану? Де шукати вихід?
Спочатку, на мою думку, варто дослідити, що ж насправді відбувається. Чи стосується кошмар усього життя, включно зі стосунками з партнером? відносинами з рідними? ... з друзями?
Або стосується лише самореалізації у професійній діяльності?
А що з іншими сферами - здоров'ям? духовністю? матеріальним станом? фізічною активністю тощо?
Після визначення ситуація більш-менш стане зрозумілішою. І, відповідно, вона визначить напрямок подальших зусиль.
Додам ще кілька моментів.
Перший. Він стосується вашої оцінки історії власного життя. Скільки себе пам'ятаєте, ви керувались у прийнятті рішень власними бажаннями чи покладались/підкорялись настановам батьків та інших значимих осіб?
Наявну професію як обирали?
Стан, коли
цитата:
Нічого не подобається
, як давно з'явився?
цитата:
НЕ ЗНАЮ ЩО РОБИТИ В ЖИТТІ
Загалом-то можу припустити, що спостергіється розчарування у сенсах і цілях, до яких прямували. Або ж вперше так гостро і наочно постали питання: хто Я? навіщо Я? куди йду?
Хочу зазначити, що у будь-якому випадку знадобиться співпраця з психологом. Звичайне листування, перегляд різноманітних відео і підкастів на позначену тему буде малоеффективним, бо не зачипає вашої природи як особистості і не дає дієвого зворотнього зв'язку як це буває у живій зустрічі з іншою людиною, до того ж, фахівцем у сфері психології.
Відредаговано автором 03-08-2025 20:21:44
Доброго вечера!
"Вітаю, маю досить дурний запит, бо не знаю що робити у своєму житті." - помоему не глупый вопрос - а наоборот очень важный для вас - потому что, что может быть важнее жизни и своего пути - судьбы.
"Нічого не подобається, освіту закінчила, працюю за спеціальністю, але єдине що мені дає ця робота це стрес і вигорання. "
Есть несколько уточнений -
1. Как давно, вам нечего не нравится именно в работе, или в выборе профессии - когда примерно вы начали ощущать, что вам не нравится - выбранная деятельность? ( уже на практики - или еще когда получали образование?)
2. Когда выбирали специализацию и профессию - то какими мотивами или желаниями руководствовались? ( были ли задатки к этой профессии или желание? или просто мода или престиж?)
3. Насколько осознанно делали выбор профессии?
4. Был ли сделан выбор вами лично? Или ктото уговаривал или настоял на выборе? ( друзья, родственники)
5. Сколько по времени вы уже работаете?
" Розумію, що треба йти шукати щось інше або принаймні намагатись пробувати, але взагалі не маю бажання цього робити, наче блок якийсь."
Вас пугает смена работы?
Тяготит сам поиск работы - лень это делать или страшно?
Боитесь не успеха на новой работе?
Боитесь осуждения от своего окружения?
Или надеетесь еще, что все как то само наладится?
Или просто растерялись... и не знаете какое ваше направление - чем вообще заниматься в жизни хотите?
Очень важно - тут понять, что вас так тормозит - именно от действий, потому что умом вы уже понимаете, что надо все менять.
Если пока - откинуть именно действия - чисто теоретически - вы думали над тем, кем бы хотели работать в будущем?
К чему у вас есть интерес и задатки?
Может в детстве кемто хотелось быть?
Чем бы вы хотели заниматься всю жизнь?
Вообще, как вы видите свою жизнь - на 10 лет вперед?
И еще вопрос - возможно вы ожидали быстрых результатов крутых от работы - скорее всего были ожидания высокие - что или все будет получатся легко и просто - или будет быстрый успех - как будто ожидания ваши на практики уже не оправдались - правильно я понимаю? ( отсюда и тотальное разочарование в профессии)
Что конкретно вас не устраивает в вашей работе - уточните пожалуйста?
Что устаете морально или физически?
График работы или условия работы?
Финансовая сторона и маленькая зарплата?
Коллектив в котором работаете - вас не принял может быть?
Сама работа не нравится монотонная, скучная, непонятная, нагрузочная или какая она для вас - опишите подробнее, что в ней вас напрягает и раздражает?
Доброго дня. Те, що ви описуєте, дуже схоже на дистимію,тобто хронічну втому, стан, близький до депресії. І тому хочеться запитати, а у всій цій освіті, роботі, є там ви? Є там ваші бажання, інтереси, сенс?
Спробуйте пройти тест Бека на депресію (його легко знайти в інтернеті). Це може стати першим кроком до розуміння свого стану. І не бійтеся цього слова, депресія сьогодні добре лікується. Головне, не затягувати.
Також варто перевірити гормони, щитоподібну залозу, бо фізіологія часто впливає на психоемоційний стан.
І найголовніше, дозвольте собі хотіти. Дайте простір своїм справжнім бажанням.
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! Ви кажете що переживаєте стрес і вигорання.. І що після відпусток ви вертаєтесь в "кошмар". "Кошмар" - загалом він стосується роботи, яку ви хотіли б змінити, яка виснажує? Чи чогось ще? Як давно ви так себе почуваєте? Скажіть також, чи є наявний чинник у вашому житті, який на вашу думку спровокував ваш стан? Те, що ви описуєте - схоже на стан депресії, або ж хронічної втоми.. погоджуюсь з колегою, пройдіть онлайн тест Бека для самоконтролю і розуміння ситуації. І якщо у вас є можливість - будь ласка, зверніться до спеціаліста за допомогою!