Зняття діагнозу в ПНД
Добрий день.
Я доброволець ЗСУ, маю рекомендаційний лист до однієї з бригад. До цього кроку готувалася довго (близько року) і свідомо, проходила різні курси, симуляції бойових дій, дивилася на свої реакції на умови бойового стресу, обирала спеціальність... Нещодавно заселилася на базу бригади, як рекрут, і почала проходити етапи ТЦК і ВЛК. На етапі ТЦК зі мною декілька годин працював психолог, ми проходили IQ-тести, обширний психологічний тест, оцінювали рівень мотивації і таке інше. Результати були чудові.
Але на ВЛК виникли труднощі, адже багато років тому (десь 6 років пройшло) я зверталася в місцевий ПНД із скаргами на депресивний стан. На той момент я була у вкрай нездорових стосунках із людиною, в якої була наркотична залежність. Я б назвала той досвід так - дві особистості із нездоровою залежністю одне від одного руйнують одне одному життя. Мені потрібна була допомога і підтримка в той момент, тому деякий час я пробула в лікарні. При виписці мені відмовилися називати діагноз, лише сказали "нічого страшного немає".
Після виписки я деякий час приймала два препарати, але мені було фізично погано від них. І дедалі гірше. В мене був тремор, проблеми з координацією, блювання, сильна слабкість і сонливість.
Я звернулася до приватного психіатра, мені одразу скасували прийом препаратів. Ми почали роботу і згодом мені стало набагато краще.
Я жила повноцінним життям, мала хорошу роботу, друзів, хоббі, стосунки з хлопцем. Рік тому почала готуватися до вступу до ЗСУ, і під час ВЛК дізнаюся, що в моїй медкарті стоїть запис " шизотиповий розлад", що робить мене непридатною.
Сказати, що я була в шоці, почувши подібне, - нічого не сказати. На ВЛК мені запропонували лягти до лікарні (не тієї, в якій я була до цього) для перевірки діагнозу. І ось так раптово я опинилася в ПНД знову.
На завтра в мене назначено тести. Але я не можу уявити, чому взагалі мені було поставлено той діагноз. За минулу добу я перечитала купу статей, списки симптомів (включно із випадками, коли хвороба протікає не явно). І я не знайшла серед них очевидних причин.
Однак я не можу довіряти самодіагностиці повністю. Тому в мене питання до фахівців - де я можу знайти незалежного спеціаліста, який провів би тестування онлайн? Та людина, до якої я зверталася раніше, наразі не веде запис. Я, звичайно, і так буду проходити тестування тут в ПНД, але я б хотіла мати декілька різних висновків, включаючи приватного психіатра.

Відповіді психологів
Добрий день Марго! Я працюю в психоневрологічних інтернатах психологом. Опираючись на свій досвід, можу сказати, що зняття діагнозу шизофренії є складним і рідкісним процесом. Зазвичай, шизофренія вважається хронічним захворюванням. Зняття діагнозу можливе, якщо є чіткі докази, що початковий діагноз був поставлений помилково або коли симптоми шизофренії повністю зникають протягом тривалого часу (зазвичай більше року) і немає жодних ознак рецидиву. Психологи не мають право видавати будь які довідки, навіть якщо вони проведуть з вами діагностику. Краще вам звернутися до місцевого клінічного психолога або психіатра в медичний заклад.
Доповнення від автора питання ·
Мені повністю зняли діагноз 🥰