Як підтримати чоловіка, який зараз у лікарні? Він у пригніченому стані...
Стався нещасний випадок. Чоловік потрапив у лікарню. Попереду - складна операція....він не може рухатися ...все жахливо...
Я намагаюся триматися, хоча іноді душать сльози...
Приїжджаю, допомагаю йому... Але його стан: мені нічого не треба; не купуй; не їдь; я сам або когось попрошу...
А коли телефоную, мовчить. Не хоче розмовляти. Відчуваю, що він у пригніченому стані. Тому у мене запитання таке: як допомогти і підтримати свого чоловіка? Мені здається, він замкнувся в собі.
Вже вся змарніла, зриваюсь на дітях, апатія у самої...
Мій настрій залежить від його настрою...якесь замкнуте коло...
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Краща відповідь
Доброго вечора, Тетяно!
цитата:
Я намагаюся триматися, хоча іноді душать сльози...
По-перше, прийміть від мене слова співчуття і підтримки.
По-друге, спробуйте поставитись до ситуації -
цитата:
Мій настрій залежить від його настрою...
як до виклику, який потребує від вас реагування(!) Тобто відкрити в собі наявні резерви і можливості, які ще не реалізовані, а знаходяться лише в потенціалі.
цитата:
Не хоче розмовляти. Відчуваю, що він у пригніченому стані. ... Мені здається, він замкнувся в собі.
Все так. Тож чим можете відповісти ви?
Доведеться відштовхнутись від апатії
цитата:
апатія у самої...
і ... почати діяти ПОПРИ його негативну налаштованість. Йому, безперечно, потрібна від вас віра в нього і благополучний результат операції. Дайте йому відчути це(!)
Менше запитуйте, більше беріть ініціативу на себе. Розповідайте свої новини, діліться про дітей. Принесіть те, що він любить. Транслюйте відчуття, що життя не зупинилось, воно продовжується і ви всі за нього.
Те, що сталося, вже не відмотати назад. З вірою у завтрашній день робіть усе необхідне сьогодні. На допомогу вам ваша стійкість, підтримка рідних та близьких, молитва, якщо ви людина віруюча.
Ви, напевно, самі не знаєте, на що ви здатні.
Відредаговано автором 17-07-2025 22:14:58
Доброго вечора Тетяна.
Ваш стан зрозумілий, адже ситуація достатньо складна, але...
Як на мене, Ви дуже влучно підмітили, що ваші стосунки з чоловіком схожі зараз на замкнене коло. Йому потрібна Ваша підтримка, а Ви залежите від його стану. Тобто, Ви очікуєте енергію одне від одного...
І займаєтеся самовиснаженням.
Те, що я напишу, може здатися дуже дивним. Але для того, щоб підтримати чоловіка, Вам потрібно підтримати саму себе. Бо зараз Ваші сльози та переживання йому не потрібні. Йому потрібна поруч жінка, яка впевнена, що з ним все буде добре і зможе передати йому свій настрій.
Знаєте, чому в літаках є інструкція, що в аварійній ситуації спершу повинні вдягати кисневу маску на себе дорослі, а вже потім її вдягнути на дітей? Щоб не знепритомніти завчасно, і змогти врятувати свою дитину.
Так і з Вами зараз.
Як на мене, у Вас дуже сильна психо-емоційно залежність від чоловіка. Тому просто потрібно змусити себе переключатися періодично на щось інше, що може дати ресурс Вам: друзі, природа, молитви, мантри, зустріч з психологом.. будь що, що може допомогти Вам увійти в стан душевної рівноваги.
Адже, перебуваючи в пригніченому стані Ви не лише не допомагаєте йому, а ще й відбирає н своїм настроєм у нього всі його останні сили.
Вітаю. Ви опинилися в дуже виснажливій ситуації и ваше состояние це природна реакція на хронічний стрес.
Чоловік, найімовірніше, переживає шок, втрату контролю й сором за свою безпорадність. Його "не треба", "я сам" це спроба зберегти гідність і хоч якийсь контроль над ситуацією. У таких станах люди часто замикаються.
Ви вже робите головне ви поруч. Іноді не обов’язково говорити багато. Достатньо сказати: "Я бачу, що тобі важко. Я поряд".
Ваша фраза "мій настрій залежить від його настрою" ключ до розуміння, чому вам так важко. Ви емоційно злилися з ним. Спробуйте щодня повертати собі частинку себя невелика прогулянка, розмова з подругою, теплий чай, дихання. Чомусь думають що це дрібниці Але це основаї стійкості.Якщо ви дозволите собі хоча б трохи повернутися до себе це вже буде крок із замкнутого кола.. Ваш настрій не має цілком залежати від його.
Спостерігайте за автоматичними думками. Наприклад, думка "все жахливо" посилює напругу. Замість цього допомагає фокус на конкретних кроках "Сьогодні я зробила ось це. Сьогодні я сказала йому ось так. Я не все можу змінити, але я поруч".
Якщо його стан поглиблюється мовчання, апатія, відмова від їжі це може бути ознакою депресії. Тоді допомога психотерапевта (іноді психіатра) буде не менш важливою, ніж операція. Звертайтеся,якщо буде потреба
Добрий день, Тетяно!
Співчуваю Вашому горю :(
цитата:
Тому у мене запитання таке: як допомогти і підтримати свого чоловіка? Мені здається, він замкнувся в собі.
Вже вся змарніла, зриваюсь на дітях, апатія у самої...
Найкраще, що Ви можете зробити,- прийняти ситуацію і змінитись самій. Знаю, звучить легше ніж це зробити, але це реально, що рятує в таких ситуаціях.
Не знаючи подробиць історії і звичного формату ваших стосунків, важко сказати, щось детальне і персональне, але загальна лінія в будь-якому разі одна і вона дуже чітка.
Ви маєте зараз попіклуватись про СЕБЕ. І про дітей.
Чоловік страждає через Ваші страждання теж і точно нічим зарадити поки не може. Візьміть на себе свою роботу - стабілізацію свого стану та зняття емоційного напруження в дітей (адже вони відчувають і розуміють, що сталось щось жахливе, ще й мама зривається).
Уявіть, що Ви і діти спокійні, радісні, свідомі щодо ситуації, так є переживання, але є план (є у вас план?), вдячність, що чоловік живий, надія реабілітації - і він це бачить - це однозначно запорука більш гарного настрою і стану чоловіка. Всіх вас.
Якщо самій важко, і це нормально, шукайте підтримку у подруг, родичів, друзів, психолога. Не лишайтесь з проблемами сам на сам.
З теплом і повагою,
Єва Вжечинська
Відредаговано автором 18-07-2025 11:19:47