Потяг до батьківської фігури
Доброго дня! В мене така проблема: я маю дуже дивний потяг до чоловіків, які нагадують мені батьківську фігуру (не до чоловіків які схожі на мого батька, а просто мають характер та атмосферу батька), це не було б проблемою, як би не впливало на моє життя. Мене приваблюють чоловіки старші мене мінімум на 15 років і шукаю я в них не чоловіка, а батька. Це дуже деструктивний потяг, оскільки я його не контролюю і «кидаюсь» майже на кожного чоловіка, включно з вчителями та горюю, коли вони не проявляють до мене батьківської турботи. Трохи інформації, яка на мою думку повʼязана з моєю проблемою: До 12 років я мала вітчима, потім моя матір з ним розвелася і він не підтримував зі мною звʼязок, мій рідний батько зник з мого життя через тиждень після мого народження, перший та останній раз з ним зідзвонилась два роки тому на пʼять хвилин. Я піддавалась сексуальному насильству зі сторони вітчима протягом усього дитинства, по типу неприпустимих коментарів та дотиків (про зґвалтування не знаю, не памʼятаю 90% свого життя, але бабуся каже що було). Він мене ненавидів та кожного дня знущався, як фізично так і морально, це було особливо помітно в порівнянні з його відношенням до його рідних дітей. Я думаю, що в певний час свого дитинства мала Едипів комплекс до мого вітчима, але в більш свідомому віці, близько десяти років. Через досвід з батьком все дитинство з моменту отримання доступу до інтернету спілкувалась з педофілами, намагаючись знайти батьківське кохання в них. Головне питання полягає в тому що я не знаю як позбутися цього деструктивного потягу до старших чоловіків та як припинити шукати в них батька?

Відповіді психологів
Доброго вечора Ева.
Все, що Ви написали про себе, насправді, дуже сумно. Адже, Ви пережили в своєму житті надзвичайно травматичний досвід. Насправді, в тому, що Вас притягують старші чоловіки, немає нічого дивного з двох причин. Перша. Молодих дівчат, як правило, приваблюють більш старші чоловіки. Бо саме завдяки віку, складається враження, що вони більш серйозні, більш надійні та відповідальні... як має бути батько. А у Вашому випадку, як на мене, тяга до старших чоловіків посилюється ще і тими обставинами, що у Вашому житті, на превеликий жаль, батько був відсутній. А вітчим виявився гвалтівником... Тоді як дитяча, абсолютно природня потребу у захисті, турботі та батьківській любові залишається, бо вроджена потреба залишилася не вдоволена
Насправді, дитяча природа влаштована таким чином, щоб намагатися максимально захистити дитячу несформовану психіку від руйнації. Саме тому, найбільш травматичні події свого спілкування з вітчимом, Ви не пам'ятаєте. Але нікуди не ділося... Воно все автоматично пішло на рівень підсвідомості і може проявлятися несподіваними, неочікуваними реакціями, діями та словам, у вигляді незрозумілих потреб, бажань, почуттів та емоцій...
Тобто, все, що фіксується несвідомо, коли дитина була маленька, у дорослому віці може проявлятися, наприклад, як от у Вас, тягою до чоловіків-педофилів та чоловіків, набагато за Вас старших. Підсвідомість у такий спосіб намагається "закрити" дитячу потребу в батьківській любові....
Тобто, для того, щоб дати відповідь на питання "... як позбутися цього деструктивного потягу до старших чоловіків та як припинити шукати в них батька?"необхідно, як мінімум розуміти, чи готові Ви
серйозно працювати зі своїми внутрішніми травмами, щоб дати собі можливість жити далі щасливо без тягаря пережитого важкого досвіду? І чи є у Вас така можливість, зважаючи на Ваш вік...
Адже, в таких випадках необхідна достатньо тривала терапевтична робота на рівні підсвідомості. Бо наша підсвідомість "несе" в собі абсолютно все пережите і керує нашим життям відповідно того самого пережитого.
Необхідна повна трансформація всього, що вже сталося: його прийняттям та свідомим відпусканням, а не "забуванням".
Які у Вас стосунки з мамою? Чи готова вона або хтось із членів родини, кому Ви довіряєте, Вас підтримати у прагненні позбутися дитячих травм?
Відредаговано автором 15-07-2025 17:49:04