Неконтрольовані емоції
Доброго дня. Мені трохи складно це пояснити, але я вирішила звернутися.
У мене є проблема: я дуже часто починаю плакати навіть у нейтральних ситуаціях, коли наче нічого серйозного не відбувається. Я розумію, що причина незначна або її взагалі немає, але все одно не можу зупинитися і заспокоїтись.
Це відбувається не один раз, а регулярно, і я починаю відчувати, що не контролюю свої емоції. Мені важко зрозуміти, чому так відбувається і як з цим справитись.
Хотіла б отримати допомогу або пояснення, що це може бути і як навчитися себе заспокоювати в такі моменти.
Вподобали: 2 з 2

Відповіді психологів
Доброго дня і вечора і всіх інших частин доби. Здавалося - складно, але Ви спробували і у Вас все вийшло. Молодчина, що наважилися звернутися. Навіщо Вам в очах потрібні сльозові протоки, якщо ніколи не давати собі змогу поплакати? Але ж ні, "не можна плакати", "потрібно" стримувати себе, свої сльози, свої відчуття... Контроль, контроль і ще раз контроль... (Кому потрібно? Для кого цей контроль?) І цей постійний контроль врешті-решт саме і призводить до неконтрольованих фонтанчиків, навіть у самих, здавалось нейтральних ситуаціях. Не чекайте "достатньо серьозних причин", щоб плакати - дайте собі змогу поплакати досхочу, тоді прийде і розуміння про що ці сльози. Адже бажання плакати - це не просто так, це зовсім не примха, це про те що болить всередені Вас. Дозвольте собі почути свій внутрішній голос, будь ласка, дозвольте
Доброго дня.
цитата:
Це свідчить про те, що ви не розумієте свої емоції вчасно та не даєте їм прояв. Тобто ви їх стримуєте. Промовчите, коли вам не подобається щось, не будете задавати уточнюючі питання, доводити свою думку і т.д. тобто ви стримуєте психічні прояви, психічну енергію. Емоції це психічна енергія, що приходить для дії.
Якщо стримувати емоції, психічна енергія накопичується в тілі та коли її стає забагато і тіло просить зняти зайву напругу у вас з'являються сльози. Це прояв зняття напруги.
Треба вчитися емоціональному інтелекту. Почитайте книжки на цю тему. Познайомитися із собою та спробуйте навчитися управляти своїми емоціями. Поки що вони управляють вами.
Доброго дня!
Ми звикли до сліз ставитися лише як до фізіологічної потреби у зволоженні очей. Тоді як на рівні психо-соматики, сльози - це "дорога життя", можливість зняти у певній мірі напругу, зняти з себе заважкий тягар... Щоб в певній мірі розслабитися і отримати бодай якусь підтримку...
Тому, щоб спробувати Вам допомогти, потрібно мати дещо більше інформації.
Підкажіть, будь ласка, як давно у Вас з'явилася така реакція на події та ситуації? Можливо, Ви зможете пригадати той момент, коли сльози стали неконтрольованими?
Те, що з Вами відбувається, дуже схоже на жалість до себе, на внутрішню розгубленість та безпорадність, беззахисність перед оточуючим світом...
Чи почували Ви себе захищеною в дитинстві поруч з батьками?
Як батьки реагували, коли Ви були маленькою, Вам було погано і Ви плакали?
Відредаговано автором 13-04-2026 08:45:30
«Хотіла б отримати допомогу або пояснення, що це може бути і як навчитися себе заспокоювати в такі моменти.»
Це «може бути « багато чого:
Стрес або перевантаження (навчання, робота, стосунки)
Невпевненість у собі, низька самооцінка
Переживання втрати, конфлікти, самотність
Підвищена чутливість (емоційність як риса характеру)
Депресія, тривожний розлад
Гормональні зміни
Проблеми зі сном
Особисті проблеми
Тому, в залежності від причин/и й будуть шляхи подолання. І, якщо ви самостійно не можете виявити причину та не взмозі контролювати сльози, було б добре звернутися до фахівця.
Відредаговано автором 13-04-2026 11:16:02
Плач – це нормальна реакція на емоційний стрес. Але якщо його прояви заважають повсякденному життю, краще звернутися по допомогу..
Спочатку потрібно звернутися до лікаря, щоб з'ясувати, чи немає проблем зі здоров'ям.
Почати можна з терапевта, який при необхідності направить на консультацію до невролога та ендокринолога.
Напрклад, часте бажання поплакати може бути симптомом захворювання щитовидної залози або дефіцитом вітамінів групи: В. Вони відповідають за роботу нервової системи, виробництво гормонів.
Якщо зі здоров'ям усе гаразд, тоді потрібно звернутися до психолога чи психотерапевта.
Постійне бажання плакати може бути симптомом постійної нервової напруги. Виділяються гормони кортизол, адреналін та норадреналін. Саме вони виснажують організм. Плач як реакція організму знижує викид цих гормонів, зменшує вплив стресу..
Іноді постійні сльози говорять про порушення адаптації до навколишнього світу..
Також постійні сльози можуть говорити про тривожний розлад. Зазвичай контролювати емоції у такому стані складно, тому хочеться плакати. Це сигнал про те, що людині потрібна допомога
Доброго дня!
Ви назвали тему
цитата:
НЕКОНТРОЛЬОВАНІ ЕМОЦІЇ
Тобто розумієте, що емоцій не одна, а декілька. І саме через сльози ці емоції виходять назовні.
Чи є у Вас змога відрізнити одні емоції від інших? Скажімо, образу від почуття вини? Сором від незручности тощо?
А якщо спробувати віднайти зв'язок між подіями в реальності та відповідними емоціями, то до яких висновків це може призвести?
цитата:
І допомога і пояснення можливі лише під час особистого спілкуання з Вами(!) І це не просто красива або чергова фраза. Це ЄДИНА умова, яка забезпечує безпосередній контакт між Вами і спеціалістом, наслідком якого може бути встановлення справжніх причин неконтрольованого плачу. А потім їх пропрацювання.
В іншому разі можете наразитись на набезпеку потонути у безлічі не своїх аби вигаданих причин.
До речі, зустріч може бути очною або у віддаленому форматі - принципового значення немає.
Тому раджу обрати психолога і звернутись до нього особисто.
Доброго дня!
Те, що ви описуєте, знайоме багатьом людям, особливо в періоди емоційного напруження. Коли сльози з’являються ніби без причини, це не означає, що причини немає, просто вона може не лежати на поверхні.
Так може проявлятися:
- накопичена втома або стрес,
- напруга, яка довго стримувалась,
- сильні почуття, яким не вистачає місця чи розуміння.
І тоді навіть невеликий тригер може викликати сльози.
Це може свідчити про те, що Ваша психіка таким чином намагається впоратися з перевантаженням.
Ось що можна спробувати в такі моменти:
- не зупиняти себе силою, а дати сльозам трохи вийти, паралельно заспокоюючи тіло (повільне дихання, теплий чай, укутатися, щоб відчути комфорт і тепло),
- спробувати запитати себе: “що я зараз відчуваю, окрім сліз?”
- звернути увагу, чи є періоди, коли це стається частіше (втома, недосип, стрес).
Якщо це відбувається регулярно, з цим можна і варто попрацювати глибше з психологом. Це допомагає краще зрозуміти свої емоції і навчитися з ними обходитися без відчуття безсилля.
Доброго дня.
Те, що Ви описуєте, виглядає дуже виснажливо — особливо коли сльози з’являються ніби «без причини» і Ви втрачаєте відчуття контролю. У таких моментах людина часто починає ще більше напружуватися: не тільки через самі емоції, а й через нерозуміння, що з нею відбувається.
Я б запропонувала Вам подивитися на це трохи інакше. Інколи сльози — це не реакція на конкретну ситуацію «тут і зараз», а спосіб, яким психіка дає вихід тому, що накопичувалося всередині довше. Це можуть бути непрожиті переживання, втома, внутрішня напруга, навіть ті почуття, яким не було місця або дозволу раніше.
Те, що Ви називаєте «неконтрольованістю», часто є не слабкістю, а навпаки — моментом, коли контроль вже не може утримувати те, що проситься назов
Чи є у Вашому житті зараз або останнім часом щось, що Вас напружує або виснажує, навіть якщо це здається «незначним»?
Чи дозволяєте Ви собі в інший час відчувати сум, злість, втому — чи більше звикли триматися і справлятися?
Щодо того, як допомогти собі в моменті:
спробуйте не одразу зупиняти сльози, а спочатку трохи «побути з ними». Іноді парадоксально, але коли ми перестаємо боротися з реакцією, вона проходить швидше.
Можна тихо звернутися до себе всередині:
«Що зараз зі мною? Що я насправді відчуваю?»
І додати щось дуже просте тілесне:
повільне дихання, відчуття опори під ногами, дотик до чогось реального поруч. Це допомагає повернути відчуття стабільності.
Водночас важливо сказати: якщо такі стани стали регулярними, це не те, з чим потрібно залишатися наодинці. У цьому є сенс розбиратися глибше разом із фахівцем, бо за цим може стояти щось важливе про Ваш внутрішній стан.
З Вами не «щось не так». Швидше, є щось всередині, що потребує уваги і місця.
Відредаговано автором 14-04-2026 10:51:29