Що може означати?
Підкажіть постійно малюю тонущего, малюю не важливо чім займаюся, завжди чомусь виходить тонуща людина. Якщо в руки потрапила ручка або олівець, то малюєтся тонуща людина. Що це може значити? Усе начебто добре , є праця усього достатньо, але останнім часом з'явилася апатія.

Відповіді психологів
Юліі, доброго ранку. Можемо подосліджувати малюнки тонуючої людини разом на сесії, запрошую. Бо здається тут є що досліджувати, виходячи з постановки питання про малюнки і апатію одночасно.
Доброго ранку, Yulia!
цитата:
ЩО МОЖЕ ОЗНАЧАТИ?
Певен, що на це питання можна знайти відповідь за однієї умови ... Потрібно, щоби Ви допомогли психологу з'ясувати деякі важливі обставини та нюанси. Без цього буде "стрільба по горобцях" у вигляді усіляких припущень, які можуть бути вкрай далекі від істини.
Згодні включитись у дослідження?
Якщо відповідь так, то перше питання ось про що. З огляду на
цитата:
Усе начебто добре , є праця усього достатньо, але останнім часом з'явилася апатія.
поміркуйте і спробуйте знайти зв'язок між оцінкою все добре і апатією. Як таке може бути, якщо людина дійсно задоволена собою? відносинами? своєю реалізацією? здійсненням життєвих мрій та планів? своїм станом здоров'я?
Може, Ви схильні насправді чогось важливого не помічати, аби не зустрітись з розчаруванням? І тому для маскування вживаєте пом'якшене
цитата:
Усе начебто добре
цитата:
усього достатньо
Усього - це, власне, чого?
цитата:
апатія
Апатію можна вважати блокуванням енергії, наслідком розчарування, відмовою від бажань і виключенням цікавості до життя як такого. Причому не існування Світу як такого, а втрату цікавості до власного життя. Тому Ваші дії
цитата:
Якщо в руки потрапила ручка або олівець, то малюєтся тонуща людина.
можна вважати наочною ілюстрацією Ваших внутрішніх процесів і Вашого стану. Тобто Ви такою себе зараз відчуваєте.
Припускаю, що подібне може відбуватись на тлі переживання, коли людина НЕ живе СВОЄ життя(!)
А яке в такому разі СВОЄ? Цікаве ж питання, погодьтесь!?
Що робити з цим? Як бути далі?
Відповідь - розібратись в тому, як Ви обираєте ту реальність, яка спричиняє врешті апатію. І другий крок - відкрити для себе простір того, що буде по-справжньому відповідати Вашій природі.
Бажано рух у цьому напрямку робити у супроводі психолога.
Добрий день! Підсвідомий малюнок є відображенням ваших думок, почуттів, світосприйняття. Малюнки людини, що тоне, часто символізують глибокий емоційний стрес, почуття безпорадності, втрату контролю над життєвою ситуацією. Це проекція внутрішнього вашого напруження, коли психіка намагається звільнитися від пригнічених страхів або тривог. Такі зображення (тонуть, падають) часто є криком про допомогу.
Одне те саме малюєте? Це ваша підсвідомість вибрала такий спосіб: перенести емоційну напругу внутрішнього стану на папір, щоб знизити тривожність.
Так як малюнки людини, що тоне, у вас з'являються часто, необхідно звернути увагу на свій психологічний стан.
Спробуйте ще один простий, але дуже показовий малюнок -"колесо балансу". Намалюйте коло і розділіть його на 8 секторів ( здоров’я, робота, фінанси, стосунки, відпочинок, розвиток, емоційний стан, сенси/задоволення). Кожен сектор оцініть від 0 до 10 наскільки ви задоволені кожною сферою зараз. А потім подивіться на результат. Чи покатиться таке колесо? Чи перекошене?
Це допомагає чесніше побачити свое життя . Бо інколи здається, що все добре, але одна-дві просідаючі сфери можуть давати якраз той внутрішній стан апатії або відчуття, що “тонеш”.
Відредаговано автором 03-04-2026 18:20:59
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389869 для Світлана Володимирівна
А якщо це зовсім не має сенсу, якось це для мене байдуже.
Вітаю вас 🌿
Ви помічаєте, що у малюнках постійно проявляється образ тонутої людини, і це вас тривожить. Уже сам факт, що ви це помічаєте і звертаєте на це увагу, — важливий сигнал.
Такі образи часто відображають внутрішній стан, навіть якщо на поверхні все здається “добре”.
Малюнки можуть бути способом психіки показати те, що ми відчуваємо всередині: напругу, апатію, втому, відчуття “завантаженості” чи нестачі ресурсів.
Зараз у вас з’явилася апатія — це нормально, що внутрішні емоції можуть проявлятися через символи, а не словами.
Це не означає, що з вами щось “не так”, просто психіка показує, що є потреба у відпочинку, емоційній паузі та усвідомленні власного стану.
Можна почати з малого: помічати свої відчуття під час малювання і після нього, дозволяти собі зупинитися, відпочити, поговорити з собою про те, що відчуваєте.
Це спосіб пізнати себе і свою внутрішню напругу без осуду 🌿
Нормально, малюйте ту тонучу людину, якщо вона сама проситься на папір.
А от цікаво: якщо уявити цю людину їй теж байдуже чи вона все ж намагається виплисти?
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! А які почуття у вас пов'язані з цими малюнками? Ви кажете про апатію - це має щось спільне з малюнками, чи ні? Ви малюєте людину, яка тоне "автоматично" (тобто як іноді буває, наприклад, під час розмови щось намалювати "на полях"?) чи це все ж таки більш усвідомлене малювання?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389876 для Нора Маркман
Автоматично. Почуттів зовсім немає, я не знаю.
Доброго вечора Yulia.
Ви пишете: "Усе начебто добре , є праця усього достатньо, але останнім часом з'явилася апатія.
Насправді, поява апатії може мати багато причин. Наприклад, втома від тієї ж роботи. Як правило, весною сильніше та швидше проявляється психо-емоційне вигорання на тлі нестачі взимку сонця та тепла.
Окрім того, апатія може бути викликана дисонансом між зовнішнім розумінням щастя та внутрішніми потребами, на які з якоїсь причини, не звертається увага. Так, є поняття загальноприйнятих соціальних установок. Наприклад, "Якщо є робота і всього вдосталь, отже, все добре"
Але те, що достатньо для того, щоб було добре для однієї людини, зовсім не означає, що буде достатньо для іншої.
Насправді, наша підсвідомість знає набагато більше про нас, ніж те, що ми самі про себе знаємо та розуміємо.
Певне, потрібно більше інформації про Вас та Ваше життя, але як на мене, Ваша підсвідомість намагається достукатися до Вас через малюнок і показати, що щось в Вашому житті. відбувається не так. І одних матеріальних благ може бути дуже замало для щастя.
Тонуча людина - це людина, яка не має внутрішньої опори. Це людина, яка не розуміє для чого живе, людина, яка втратила себе, можливо, не розуміє сенсу життя та свого призначення.
Власне, як і сама апатія може бути елементом депресивного стану. А що таке депресія? Депресія - це втрата напрямку життя, нерозуміння, куди рухатися далі, застрягання на місці...
Чи є у Вас щось цікаве, що Вас захоплює у вільний від роботи час?
Чим наповнене, окрім роботи, Ваше життя?
Вітаю !
Те, що Ви описуєте, виглядає як повторюваний внутрішній образ, який ніби сам знаходить спосіб проявитися через малюнок, «випадковість», і як мова Вашого внутрішнього досвіду — того, що
Образ тонучої людини може символізувати стан, у якому бракує опори, повітря, простору. Іноді це про відчуття перевантаження, коли життя ніби «накриває», навіть якщо зовні все виглядає стабільно. Апатія, яку Ви згадуєте, може бути пов’язаною з цим — як ніби щось всередині втрачає сенс, енергію або напрямок.
Важливо не поспішати з однозначними трактуваннями. Значення цього образу є дуже особистим і може відкритися, якщо обережно придивитися до нього:
Хто ця людина, яку Ви малюєте? Чи є в ній щось від Вас?
Що саме відбувається в момент «тонення» — паніка, боротьба чи, можливо, вже втома й здавання?
Чи є в цих малюнках хтось або щось, що могло б врятувати?
Іноді такі повторювані мотиви з’являються тоді, коли людина довго тримає в собі напруження або живе більше «як треба», ніж «як відчувається». Тоді внутрішня частина ніби дає сигнал: “мені важко”, навіть якщо розум каже, що все добре.
Можливо, зараз для Вас важливо не стільки «позбутися» цього образу, скільки дати собі право зупинитися і чесно запитати:
про що у моєму житті я ніби “йду на дно”?
де мені не вистачає підтримки або живого відчуття сенсу?
Якщо відчуєте готовність, можна спробувати не просто малювати автоматично, а залишитися з цим образом трохи довше — домалювати історію: чи може ця людина виплисти, чи з’являється хтось поруч. І подивитися, що змінюється у Ваших відчуттях.
Якщо апатія посилюється або з’являється відчуття безвиході — це вже не варто проживати наодинці, важливо мати поруч живий контакт і підтримку і рекомендую звернутись за психологічною допомогою
Відредаговано автором 11-04-2026 12:24:08