Як позбутися упередженого ставлення?
В моєму оточенні з'явилася жінка, яка має гарний стиль в одязі, ботокс, збільшені губи, можливо пластична хірургія. Вона здається привітною людиною, але її зовнішність мене відштовхує через внутрішній стереотип, що такі люди дуже поверхневі. Я її навіть не знаю, але вже заздалегідь зробила такі висновки. В соц. мережах вона викладає занадто відверті фото. На мою думку, кожна людина має право викладати ті фото, які хоче. І я нормально відношусь до пластичної хірургії, хоч сама її ніколи не робила. Як позбутися упередження про поверхневість таких людей? Адже, не всі люди такі і це погано робити висновки про людину, яку я не знаю.

Відповіді психологів
Краща відповідь
Доброго дня. Ваша реакція — це просто «автопілот» мозку. Він побачив знайому картинку (губи, ботокс, фото) і підставив старий шаблон: «яскрава зовнішність = порожнеча всередині».
Ось як цей автопілот вимкнути:
Визнайте думку, але не вірте їй. Коли знову подумаєте: «Вона поверхнева», скажіть собі: «О, це знову мій старий стереотип прокинувся. Привіт. Але я поки не знаю, яка вона насправді».
Уявіть її в іншій ролі. Уявіть, що ця жінка — талановитий лікар, який рятує людей, або волонтерка. Чи змінилося б Ваше ставлення до її губ? Зовнішність часто — це просто «уніформа» або хобі, яке ніяк не описує характер.
Запитайте себе: «А що, як я помиляюся?». Просто залиште 1% вірогідності того, що вона може бути дуже розумною або глибокою людиною. Цього відсотка достатньо, щоб роздратування змінилося на цікавість.
Не сваріть себе. Ви — людина, і мати упередження — це нормально. Головне, що Ви хочете бути об'єктивною. Це вже свідчить про Вашу мудрість.
Спробуйте при наступній зустрічі з нею знайти в ній бодай одну дрібницю, яка Вам щиро сподобається (наприклад, колір її шарфа чи те, як вона вітається). Це допоможе мозку побачити в ній живу людину, а не «картинку з соцмереж».
Доброго дня, Helen!
цитата:
Як позбутися упередження про поверхневість таких людей?
Можна перевірити практикою, наскільки Ваші упередження обгрунтовані. Тобто отримати досвід спілкування, розібратися у поглядах та усвідомити, що з Вами відбувається у безпосередньому контакті з цією новою жінкою у Вашому оточенні.
Цікаво, чи вдасться Вам змінити думку?
Можливо, відчути до неї симпатію?
Відчути її жіночу унікальність та особистісну глибину, якщо вдасться помітити?
цитата:
Вона здається привітною людиною, але її зовнішність мене відштовхує через внутрішній стереотип, що такі люди дуже поверхневі.
Також має сенс розібратись, на підставі чого збудований Ваш стереотип...
Очевидно, якісь реальні випадки, якісь враження, якісь приклади лягли в його основу. Та це ж не означає тотальне узагальнення, мовляв, усі жінки, котрі вдаються до описаних Вами процедур, поверхневі.
цитата:
Вона здається привітною людиною, але її зовнішність мене відштовхує
Те, що її зовнішність Вас відштовхує, зрозуміло. А що Ви відчуваєте на рівні емоцій? І якою себе відчуваєте в момент зустрічі?
цитата:
Адже, не всі люди такі і це погано робити висновки про людину, яку я не знаю.
Проте для ЧОГОСЬ (не чому - відповідь Ви, вочевидь, знаєте) РОБИТЕ(!)
От спробуйте поміркувати і знайти кілька можливих варіантів:
- уникнути контакту, щоби не зустрітись з певними власними емоціями, якими ...?
- виправдати звичну точку зору про цінність натуральної краси?
- дати таким жінкам негативну оцінку, мовляв, маючи фінансові можливості, можуть вкладати їх в зовнішність, а у Вас із цим складно?
- ...?
Раджу узяти хоча б кілька консультацій психолога, щоби вирішити проблему.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389297 для Володимир Анатолійович
Чому ви думаєте, що я не відчуваю до неї симпатію? Я окрім симпатії відчуваю упередження. Якщо я з нею поговорю і зрозумію, що вона поверхнева як я і думала, то я буду розчарована хоча бути їй поверхневою чи ні це її справа і не повинно мене зачіпати.
Я не знаю звідки взявся такий стереотип, але коли люди штучно змінюють обличчя, в мене це викликає ефект моторошної долини. Через це з'являється думка, що людина як пуста оболонка. Не знаю чому так відбувається, тому було б цікаво дізнатися вашу думку.
На рівні емоцій - розгубленість. Зазвичай, у людей є якісь інтереси, думки, проблеми. Коли заходжу в соц. мережі і там лише фотографії тіла, то можна зробити висновок, що людина любить фотографуватись. Але немає фото друзів, пейзажів, чогось цікавого щоб викликало емоції. Звідси і поверхневість, так як немає наповненості чимось.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389299 для Валентина Михайловна
Заважає тим, що коли я думаю, що такі люди поверхневі, я сама демонструю свою поверхневе ставлення, адже сприймаю їй як "гарну картинку".
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 389315 для Наталія Миколаївна
Дуже дякую за рекомендації, спробую застосовувати ваші поради.
цитата:
Чому ви думаєте, що я не відчуваю до неї симпатію?
Це було припущення.
цитата:
Я окрім симпатії відчуваю упередження.
Ця теза виглядає парадоксально. Вам так не здається, адже конотація слова "упереджена" будь-яку симпатію до іншої людини як особистості виключає.
цитата:
Якщо я з нею поговорю і зрозумію, що вона поверхнева як я і думала, то я буду розчарована хоча бути їй поверхневою чи ні це її справа і не повинно мене зачіпати.
Напевно ж, Ви розумієте, що наповнення поняття "поверхнева" завжди суб'єктивне. Для Вас може бути поверхневою, для когось - не просто розумною, а навіть мудрою.
цитата:
зізнаюсь, мені невідомий ефект "моторошної долини". Чи не могли б Ви розкрити його зміст на якомусь прикладі?
В моєму уявленні, штучна зміна обличчя має багато причин, починаючи від усунення явних дефектів і до ...
Як бачу, в основі Вашого ставлення образ "пустої оболонки". Звідси припущення - щоби наповнити пусту оболонку, людина намагається прикрасити себе зовнішньо, щоби щось отримати від соціуму (до прикладу, увагу, схвалення, компліменти тощо) і щось відчути всередині. Словом, закрити порожнечу емоціями, що приходять зовні.
Можливо, це спосіб вирішити психологічну проблему, як от позбутись відчуття гидкого каченя, що переслідувало з дитинтства.
Хотів спитати, як Ви ставитесь до прикладів, коли людина за допомогою процедур прибирає сліди передчасного старіння? І робить це помірно, уникаючи спотворення обличчя.
цитата:
На рівні емоцій - розгубленість.
Тобто втрачаєте якусь рівновагу та орієнтири? Не знаєте, як діяти?
цитата:
Зазвичай, у людей є якісь інтереси, думки, проблеми. Коли заходжу в соц. мережі і там лише фотографії тіла, то можна зробити висновок, що людина любить фотографуватись. Але немає фото друзів, пейзажів, чогось цікавого щоб викликало емоції. Звідси і поверхневість, так як немає наповненості чимось.
Тут ми з Вами сходимось у сприйнятті. Зазвичай зустрічі з такими персонажами намагаюсь уникати - чи то в реалі, чи то в соцмережах. Ну просто нецікаво.
Відредаговано автором 11-03-2026 14:05:48