Вагітність та антидепресанти
Я вагітна, 1 місяць. Я приймала антидепресанти Циклокс(есцилопропам), коли дізналася про вагітність (2 тижні) то звернулася до психіатра щодо завершення лікування, бо так як вагітна. Але він сказав, що при цьому можна пити антидепресанти і він виписав мені ще безпечніші АД Сертралін. Я на них переходила по схемі які він мені написав.
Я маю на тижні їхати знову, щоб проконсультуватися чи повернути Циклокс чи ні. Але я хотіла б почути ще думку шодо одного: я розумію що вагітна, розумію, шо може грати гормони (хоча термін малий), але я почала відчувати роздратування, злість, зашквал емоцій, що такого не було оооой як давно. І я хотіла б зрозуміти чи це дійсНо мені не підійшов Сертралін чи це просто грають гормони? На Циклоксі я себе відчувала значно краще, а зараз я тривожна знову, знову проникають дурні думки, я не хочу повертатися до такого стану. На антидепресантах я 6 місяців, 5 на циклоксі і тижня два на Сертраліні поки.
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Вітаю. 👋
🔹 Те, що з вами зараз відбувається, може мати кілька причин одночасно. На ранніх термінах вагітності організм переживає серйозну гормональну перебудову, і це само по собі може посилювати емоційні реакції — тривогу, дратівливість, перепади настрою. Додатково ви зараз у процесі зміни антидепресанту, а перехід між препаратами часто супроводжується тимчасовим погіршенням самопочуття.
🔸 Важливо, що ви вже під наглядом психіатра — саме лікар може коректно оцінити, чи це адаптація до сертраліну, чи сигнал, що схема потребує корекції. Не варто залишатися з цими переживаннями наодинці або терпіти стан, який лякає.
🔹 З психологічного боку зараз особливо важливо дбайливо ставитися до себе, знижувати навантаження й не звинувачувати себе за емоції, які виникають. Ви нічого не «ламаєте» і не робите неправильно — ви реагуєте на складний період змін. Підтримка лікаря і психолога в цей час може стати опорою для вашого спокою та відчуття безпеки. 🌿
Вітаю, Анно.
Добре, що ви серйозно ставитеся до вагітності та свого самопочуття., але питання ліків-це зона відповідальності вашого лікаря. Він вас бачить « в живу», він знає ваші скарги, він встановлював діагноз.
При вагітності дійсно, можна вживати антидепресанти . Але, який самий, знову ж , вирішує лікар. Що стосується Циклокса: цей препарат не рекомендується до використання при вагітності. Навіть, якщо ви на ньому себе добре почували раніше , ваш стан змінився , й треба зараз враховувати риски для дитини ( також для себе). Тому, Сертралін- найбільш безпечний препарат для вас на сьогодні.
2 тижні ще замалий термін, щоб говорити , що препарат вам не підходить. Значний ефект від його прийому спостерігається через 2-4 тижні прийому, а максимальний- через 3 місяці. Розумію, що ви не хочете відчувати «роздратування, злість, зашквал емоцій», але вагітність- вона така: важко розрізняти чи то гормони, чи то антидепресант погано працює ( звісно, якщо не має явних маркерів).
Тому, я б радила звернутися до психолога/ психотерапевта, якщо ви раніше цього не зробили. З « дурними думками « та тривожністю треба йти до фахівця, бо ліки не допомагають зрозуміти , що з вами відбувається.
Це не означає, що в вашому стані треба зануритися в терапію, але отримати підтримку, пояснення й безпечні способи самопомочі було б варто.
Доброго ранку Анно.
Найперше, хочу Вас привітати з вагітністю. 🌷
Адже, чиясь маленька душа вже обрала саме Вас як свою маму. А материнство - це один з найпрекрасніших досвідів самої жінки, який потребує максимум ресурсів, як фізичних, так і психо-емоційних. Бо тепер Вам потрібно мати сили та енергію на двох.
І от це, як на мене, є та саме ключова умова, за якою і Ви, і Ваша дитина, яка тільки зародилася, може пройти період вагітності якнайкращим чином.
Ви пишете "я почала відчувати роздратування, злість, зашквал емоцій, що такого не було оооой як давно...",
"тривожна знову, знову проникають дурні думки...". Але ж стан злості, роздратування, тривоги та дурні думки не могли зародитися самі по собі. Тому, по перше, повинні мати якусь вагому причину, що колись спричинила їх, а по друге - забирають велетенську кількість тих самих ресурсів, які Вам та вашій дитині так зараз необхідні. Бо створюють психо-емоційні блоки, або, так звані, "воронки", що "з'їдають" Ваші сили.
Певне, антидепресанти, знижуючи симптоми тривоги, притуплять переживання, бо дають можливість на якийсь час "втекти" від невирішених внутрішніх проблем, але... На превеликий жаль, аж ніяк не прибирають саму проблему, яка їх і спричинила.
І, як на мене, Ви самі це відчуваєте. Інакше б не поїхали до лікаря, щоб припинити приймати АД взагалі. Адже, зародження нового життя потребує відповідального та чесного ставлення не лише до себе, а, насамперед, до самої дитини.
Нервова система людини починає формуватися вже на третьому тижні вагітності! Тому, на мою думку, проявлення всіх тих емоцій та станів, які Ви не відчували давно, може бути пов'язане не стільки зі зміною АД, скільки з тим, що закладається майбутній психо-емоційний стан Вашої дитини. Відомий вже факт, що з моменту запліднення, весь організм майбутньої мами практично повністю налаштовується на потреби та інтереси немовля. Тому у жінки можуть мінятися не лише смаки та вподобання щодо їжі, але навіть щодо зацікавленостей самим життям. Душа дитини потребує чистоти та "прозорості" в усьому. Чи не тому, здавалося, давно забуте, з вагітністю було проявлене знову, бо виникла нагальна потреба проявити болісні моменти, щоб відпустити їх вже назавжди...
Підкажіть, будь ласка, а що сталося шість місяців тому, коли Ви змушені були почати приймати АД?
Які давніші події, ситуації, чи люди, на Вашу думку могли змусити Вас відчувати "роздратування, злість, зашквал емоцій та тривожність?
Що за "дурні думки" не давали Вам спокою колись і почали переслідувати Вас знову, як тільки Ви спробували не те, що відмовитися від "психо-емоційного наркозу", але, бодай, трошки полегшити його?
Відредаговано автором 02-02-2026 07:42:49
Вопросы медикаментов, а именно антидепрессантов, это только к психиатру. Знаю, что вполне сочетаются беременность и АД, но нужно наблюдаться у врача обязательно. И про свое состояние вам обязательно надо ему сообщить, возможно новый препарат вам не подходит.
Я б еще рекомендовала вам психотерапию, поскольку обстоятельства, которые привели к депрессии, скорее всего никуда не делись и сами не исчезнут, потому важно работать и в терапии, чтобы после окончания АД не было возврата в это же состояние. Плюс беременность и ребенок в любом случае много изменений внесут в вашу жизнь, отношения и поддержка важна была бы
Нора Маркман психолог
Київ ·
Вітаю! І також вітаю вас з вагітністю. Дуже добре, що ви відноситесь уважно до свого стану. Занудно нагадаю, що призначення фармацевтичного характеру треба приймати тільки від лікаря, оскільки він бачить вас і має відповідну кваліфікацію ) Ви праві, при вагітності може змінюватись стан внаслідок гормональних змін. Але і початок прийому іншого препарату теж може призводити до нестабільного настрою і підвищеної тривожності в тому числі - і тоді це має пройти з часом, якщо препарат підійде вам. Обидва ці антидепресанти з однієї групи - СІЗЗС, але сертралін, який вам призначили - набагато безпечніший для вагітних. Отже на це є мінімум дві причини. Якщо цей стан буде тривати і непокоїти вас - обов'язково проконстультуйтеся і з психіатром і з вашим гінекологом, щоб у разі чого змінити підхід до лікування. Сил вам і здоров'я!
Вітаю ! Як я бачу цю ситуацію ?
1. Те, що з вами відбувається зараз, не виглядає “дивним” або небезпечним саме по собі.
Є одразу кілька чинників, які можуть пояснювати ваш стан — і вони можуть діяти одночасно, а не “або-або”.
2. Про сертралін і ваші симптоми
Ви лише близько двох тижнів на сертраліні.
На цьому етапі дуже часто спостерігається так званий період адаптації, для якого типові:
підвищена тривожність
дратівливість, спалахи злості
емоційна “хвилястість”
нав’язливі або “дурні” думки, які повертаються
👉 Це не означає, що препарат вам не підійде.
👉 І не означає, що ви “відкочуєтесь назад назавжди”.
Багато СІЗЗС (у тому числі сертралін) на старті можуть тимчасово активувати нервову систему, особливо якщо до цього був інший препарат, на якому вам уже було стабільно.
3. Про Циклокс і ваше відчуття “там було краще”
Це дуже зрозуміло.
Ви 5 місяців були на препараті, який:
вже “вирівняв” тривогу
став для нервової системи знайомим
асоціюється у вас зі стабільністю
Під час переходу мозок буквально втрачає цю опору.
Тому ваше відчуття — «я не хочу повертатися в той стан» — це не слабкість, а нормальна реакція на втрату стабільності.
4. А чи можуть це бути гормони?
Так, можуть, навіть на малому терміні.
Важливий момент:
гормональні зміни не обов’язково відчуваються як “ніжна сентиментальність”. Дуже часто це саме:
різка дратівливість
спалахи злості
відчуття, що “емоцій забагато”
зниження толерантності до стресу
Тобто гормональний чинник може підсилювати:
перехід між препаратами
вашу базову тривожну чутливість
5. Ключове: що тут важливо не переплутати
З клінічної точки зору, зараз рано робити висновок, що:
сертралін вам “не підійшов” остаточно
або що з вами “знову щось не так”
Набагато точніше це звучить так:
Нервова система перебуває у періоді адаптації на фоні вагітності та зміни препарату.
6. Про ваш страх “повернутися назад”
Я хочу окремо це підкреслити:
ваша тривога зараз — це не ознака регресу, а ознака того, що вам важлива стабільність і психічне здоров’я.
Те, що ви:
звертаєтесь до психіатра
радитесь
спостерігаєте за собою
— якраз і знижує ризик повернення у важкий стан.
7. Що я б рекомендувала як психолог (не замість психіатра)
Чітко описати лікарю саме динаміку:
“На Циклоксі була стабільність, на сертраліні — зростання тривоги й дратівливості протягом 2 тижнів”
Запитати не лише “повертати чи ні”, а:
чи це типовий період адаптації
скільки часу його доцільно чекати
які маркери будуть сигналом, що препарат справді не підходить
І на завершення — дуже важливо
З вами не відбувається нічого “неправильного”.
Ви не “зриваєтесь”.
Ви не шкодите дитині тим, що шукаєте для себе стабільний стан. Навпаки — психічна стабільність матері є одним з ключових захисних факторів для вагітності
Відредаговано автором 04-02-2026 14:04:39