Дивні переконання у мене
Мені 31 рік. Справа у тому, що я з 19 років захоплююсь вивченням англійської мови, знаю її вже досить добре, але досконалості немає меж. При цьому її вивчення почалось за досить дивних обставин. Коли мені було 19 років, я слухав англомовну музику і у мені у голові закралась думка, що англійці, американці та інші англомовні народи - більш вищого гатунку, ніж я, у них рівень життя вищий, ніж у мене, їхню мову вивчають всі у світі, а моя нікому не цікава. І щоб мені хоча б наблизитись до їхнього рівня - мені треба вивчити їхню мову. До цього випадку, мене взагалі не цікавила англійська мова, вона мені не давалась, а після цього почалось її фанатичне вивчення і вона стала даватись легко. Це мені не заважає жити, але й досі у мене у голові сидить переконання, що є нація більш вищого гатунку і мені потрібно до неї дотягнутись. Хотілось б почути коментарі психологів з цього приводу. Звідки у мене таке переконання?

Відповіді психологів
Те, що ви описуєте, не стільки про мову, скільки про спосіб підтримувати самооцінку. Коли власної цінності не відчувається, людина шукає зовнішній ідеал, через який можна відчути себе кращим.
Доброго ранку, Єгоре!
цитата:
Звідки у мене таке переконання?
Звідки? Напевно, з відчуття меншовартості і схильності себе порівнювати з тими, хто зовні здається більш успішний і цінний.
цитата:
моя нікому не цікава
От тут Ви суттєво помиляєтесь. Не так розповсюджена - згоден. А мова насправді цікава, не дарма ж її вивчають у багатьох університетах і в Америці, і в Європі...
Останні дослідження західних фахівців доводять, що українсьва мова універсальна. Вона наче конструктор, збираючи який можна глибоко і різноманітно висловити свої думки і почуття. Поцікавтесь - і в тому переконаєтесь.
Відредаговано автором 10-12-2025 10:24:24
Доброго дня Єгоре.
Те, що Вас цікавить, як на мене, не лише потребує розуміння причини виникнення почуття маловартісності, але і трансформації цього почуття, щоб мати більше можливостей для самореалізації.
Тому, найперше. Необхідно знайти "коріння" проблеми.
Як дорослі у Вашій родині ставилися до себе? Чи були задоволені своїм життям? Чи змогли реалізувати себе у професійній сфері? Чи були задоволені своїми матеріальними статками, статусом у суспільстві?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387633 для Анна Автонділова
Дякую за відповідь!
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387638 для Володимир Анатолійович
Дякую за відповідь!
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387643 для Алла Григорівна
Добрий день. Дякую за відповідь. Дорослі у моїй родині, не скажу, що погано ставились до себе, але завжди казали, що завжли хтось є вищим і кращим за них. Життям були завжди не задоволені, хоча й жили далеко не бідніше за інших. У професійній сфері себе ніхто не реалізував, або не здобули вищої освіти, або здобули, але за спеціальністю не працювали
Дякую за доповнення.
Як на мене, з Вашого доповнення дуже добре видно яким чином сформувалося у Вас почуття маловартісності:
"завжди казали, що завжли хтось є вищим і кращим за них. Життям були завжди не задоволені, хоча й жили далеко не бідніше за інших. У професійній сфері себе ніхто не реалізував, або не здобули вищої освіти, або здобули, але за спеціальністю не працювали"
Справа в тому, що маленька дитина сама ні аналізувати, ні робити якісь висновки не може. Тому автоматично копіює всі моделі поведінки та установки, які властиві батькам. Кожний рух і кожне слово дорослих автоматично "записується" і закладається як зразок комунікування з собою та із оточуючим світом.
Власне, в чому Ви самі і впевнилися на власному досвіді. Тобто, "коріння" проблеми знайдене.
Залишається друге. Тепер ці старі, неконструктивні установки потрібно повністю трансформувати у конструктивні. Але зробити це можна лише в тому часі, в якому поведінкові моделі і сформувалися, тобто, на момент дитинства - бо це рівень підсвідомості, який ми самотужки не контролюємо.
А це запит на індивідуальну роботу з психологом.