Боюсь створювати стосунки, бо знову боюсь помилитись.
Мені 47 років. Я був у стосунках які протривали 4 роки. Розпочались у 2020 і закінчились у 2024. Їх завершив я. Я був розлучений з 2018 року, але 2 роки стосунків не хотілось, у 2020 почав відчувати себе одиноким. Спілкуючись з жінкою, одразу цього тижня поїхав і на побачення, не міг чекати довше, бо відчуваю що зацікавлює, і є велике бажання зустрітись з нею. У цей час відчував шалені емоції, пристрасть. Ми позустрічались місяців 4. Потім я переїхав до неї. І спочатку 2020-2022 рік все було добре. Вже в 2023-2024 остаточно відчув, що вже все почуття немов вивітрились, я вже відчуваю що втрачаю інтерес і зацікавлення. Про що прямо сказав їй. Вона сказала, та я відчула що ти теж не такий як був романтичний. Ми дійшли висновку що нічого не будемо покращувати, а просто завершимо ці стосунки.
Тепер я боюсь створювати стосунки, я не хочу розчаровувати знову жінку, я не хочу знову тратити свій час. Але я не знаю, що я маю відчувати щоб стосунки були тривалі. Створювати їх з жінкою до якої не має таких емоцій, пристрасті? Але і тут я боюсь щоб і в стосунках теж не було нудно. Я зараз спілкуюсь з жінкою, не відчував взагалі такого як відчував до жінкою з якою розірвав стосунки, але принаймі коли не пишу їй тиждень, то хочеться написати. Не знаю зацікавлення це чи просто я ні з ким більше так не розпочав спілкування активно тому й хочеться спілкуватись з нею. Але думаю, як буде в стосунках. Не хочеться знову повторення попереднього досвіду. Я не хочу кожні 4 роки створювати нові стосунки.
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Вітаю, Валерію.
цитата:
я не хочу розчаровувати знову жінку
Ви ж не заздалегідь знаєте, що Ви її розчаруєте, чи не так? Тому Ви не можете нести відповідальність наперед. Як у Вас так і у жінки можуть змінитися почуття.
цитата:
Не хочеться знову повторення попереднього досвіду. Я не хочу кожні 4 роки створювати нові стосунки.
А чого Вам би хотілося? Можете описати це детально? Це здається марною роботою це писати, однак якщо Ви це зробите, Ви зможете побачити всі свої очікування від відносин і ідеальної жінки, а після цього Ви можете подивитися на ці очікування і оцінити, чи взагалі буває так. А після цього вирішити, що робити.
Доброго дня, Валерію!
цитата:
БОЮСЬ СТВОРЮВАТИ СТОСУНКИ, БО ЗНОВУ БОЮСЬ ПОМИЛИТИСЬ.
Шкода, що Вас зупиняє страх. Він ще й пригнічує, змушуючи триматись у емоційній неволі. Бажання і потреби через нього мов у кайданках. Розумієте, яку ганебну роль відіграє страх.
Проте, якщо його перетворити у прийнятний рівень сумнівів, які притаманні переважній кількості людей, то картина змінюється кардинально. У Вас з'явиться цікавість, розкриються очі на те, що відбувається між Вами і жінкою.
І це ще не все, що потрібно Вам, наче повітря для повноцінного життя.
Мені здається, дві вади перешкоджають Вам.
Перша - переоцінка почуття закоханності.
І друга - брак навичок РОЗВИВАТИ стосунки(!)
От спробуйте поглянути на свої усі попередні стосунки. Що їх об'днує? Що притаманне кожним у перебігу подій від знайомства до розставання?
цитата:
Якщо не хочете, то робіть висновки і дієві кроки, аби спочатку усвідомити свій власний спосіб побудови прив'язанності. Розкриєте його - зможете об'єктивно оцінити, що заважає і чого бракує. А потім разом із психологом відкрити Ваш потенціал для щасливого життя в парі з жінкою. Повірте, це абсолютно можливо. Варто лише насмілитись і зробити крок в тому напрямку.
Добрий день.
Якщо опиратися лише на ваш текст, то можна припустити кілька можливих напрямків, які варто дослідити.
Можливо, справа в тому, що ви орієнтуєтесь переважно на сильні емоції, пристрасть, закоханість, коли створюєте пару. А коли цей пік стихає, вам може здаватися, що стосунки завершилися, хоча часто це всього лише перехід у інший, спокійніший етап. На цьому етапі відкриваються інші орієнтири - наскільки ви збігаєтеся в образі життя, поглядах, цінностях, чи можете бути поруч, коли немає постійного гормонального підйому. Далі починається етап, де ми будуємо, а не тільки орієнтуємось на сильні почуття, тут значення мають не інтенсивність почуттів і пристрасть, а сумісність, цінності, вибір і здатність вирішувати побутові й емоційні задачі разом. Цей етап передбачає увагу, діалог, спільні рішення, а не лише емоційний імпульс. Тому одна з гіпотез - у вас можуть бути труднощі з формуванням стабільної прив’язаності. Вам може бути легко зближуватися на хвилі пристрасті й важко залишатися в стосунках, коли почуття не такі інтенсивні і починається реальна близькість, де потрібні інші якості. Тут уже питання про те, як саме ви будуєте зв’язок.
Можливо, вам дійсно комфортно жити у форматі емоційних піків - яскраво увійти, прожити першу фазу, а коли інтерес знижується - рухатися далі в пошуках нових відносин. Це теж може бути сенсом для вас, і він може давати відчуття живості.
Тут питання - в чому для вас сенс стосунків після етапу захоплення, і чи є у вас внутрішній інтерес залишатися, коли романтична частина закінчується. Це те місце, з яким варто розбиратися глибше.
Можливо, річ у тому, що у вас бракує внутрішнього ресурсу, і стосунки стають способом компенсувати цей дефіцит. Тобто ви можете несвідомо використовувати стосунки як ресурс для оживлення, тому що іншого джерела енергії або інтересу у вас може не бути.
А взагалі чотири роки стосунків - це теж строк, і щось у них точно було цінного, раз ви залишалися там стільки часу. Це теж частина вашого досвіду. Можливо, у цих стосунків був саме такий термін. І тут може бути історія про те, щоб їх внутрішньо завершити, прожити те, що не прожито, і зробити свою роботу щодо закриття цього етапу.
Коли розрив не проживається, не оформлюється і не інтегрується, психіка не витримує обсяг почуттів, пов’язаних із втратою, болем, розчаруванням чи провиною. І тоді включається захист у вигляді знецінення всього досвіду і потім страх повторіті цей досвід. У такому випадку чотирирічні стосунки справді можуть сприйматися як невдача лише тому, що їхній кінець залишився не прожитим.
Краще зрозуміти себе, свої потреби і те, як ви будуєте стосунки, можна вже в особистій психотерапії. Тут, у форматі коротких відповідей, можна лише окреслити напрямки й припущення, але глибокої роботи, яка дає реальні висновки і зміни, ви тут не отримаєте.
Вітаю. Тобто на початку було відчуття життя, драйву, інтенсивності.
А зараз що лякає- відсутність таких емоцій ?
Чи правильно я розумію: для вас емоційна яскравість стала головним маркером "правильних" стосунків?
Я чую всередині вас дві різні частини.Одна каже:"Без пристрасті мені нецікаво, я починаю задихатися від нудьги.
Інша каже:Я більше не хочу руйнувати, не хочу знову бути тим, хто йде.
Ви впізнаєте цей внутрішній конфлікт?
Психолог не дає готових рішень. Рішення рухатися далі чи зупинитися залишається за вами.
Робота з психологом може допомогти краще почути себе, свої потреби й страхи , незалежно від віку, зокрема й у 47 років.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387599 для Галина Махньова
Вже тепер мабуть заздалегідь, завдяки цьому досвіду. Навіть інколи думка, а можливо одразу жінкам казати, що я можу піти через 4-5 років піти?
Стає нудно з людиною, минають всі емоції, почуття, бажання які були до того. ЇХ просто не має. І коли їх не має, то не цікаво тобі залишатись далі з цієї людиною.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387602 для Володимир Анатолійович
Страх тому, що я не хочу кожні 4 роки створювати нові стосунки, я хочу тривалі. Але що я зроблю коли емоції, почуття проходять, і ти до людини вже нічого не відчуваєш, і жити без цього з нею тобі вже не цікаво.
Притаманне надмірні емоції, бажання почуття, які потім зникають і стає вже людина не цікава коли цього не відчуваєш. І вже навіть не хочеться їх підживлювати чи додати бо я вважаю що вони або є одразу або ні
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387605 для Анна Автонділова
Можливо й так. Я дійсно люблю відчувати пристрасть, емоції, бажання жінки, а коли їх не має мені не цікаво, я хочу щоб вони були постійно, бо без них мені не цікаво навіть якщо я за 4 роки перейшов на інший етап стосунків де ці емоції стихають.
Я не хочу кожні 4 роки створювати нові стосунки.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387652 для Світлана Володимирівна
Так. Мені стає вже не цікаво з людиною, коли не має цих інтенсивних емоцій, драйву...тощо Так коли їх не має, чи треба підживлювати то мені чомусь не цікаво так. Хочеться їх постійно відчувати до людини. Є таке адже це дійсно ненормально створювати постійно нові стосунки і жити лише на пристрасті емоціях чи бажанні до людини
А яким ви собі найбільше подобаєтесь?
Чи правильно я розумію, для вас життя відчувається справжнім тоді, коли є драйв. Де ще, окрім близькості з партнером, ви дозволяєте собі драйв?
Ви хочете бути у стосунках, але ніби не готові приймати всі сторони близькості.
Що для вас зараз важливіше, ніколи не втрачати інтенсивність чи навчитися залишатися у стосунках тоді, коли інтенсивність змінюється, але сенс ще є?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 387748 для Світлана Володимирівна
Я справжній коли відчуваю ці всі емоції. Так драйв, емоції, адрелалін, почуття, бажання, а не буденність, побут. Дуже важко відповісти однозначно на Ваше питання. Конкретна відповідь наразі на це питання у мене відсутня.
Зрозуміла, емоції, драйв, адреналін це справді важлива частина вас.
Водночас хочу звернути вашу увагу на одну річ: той шлях, яким ви йшли раніше коли стосунки будувалися переважно на інтенсивності та пристрасті у підсумку не дав вам того результату, на який ви сподівалися.
А який результат ви хочете отримати наступного разу?
Коли ви зможете чесно для себе визначити, що для вас важливіше в довшій перспективі . тоді з’явиться можливість будувати міст між тим, ким ви були раніше, і тими стосунками, яких ви насправді хочете
Відредаговано автором 17-12-2025 14:46:03