Депресія
Я не знаю, чи можливо колись позбутися цього відчуття. У мене депресія з дитинства, і жити з цим неймовірно важко. На душі постійна важкість, безсилля, втома… Ніби кожен день тягнеться крізь густий туман. Мені не хочеться жити, все дратує, і я не можу брати на себе навіть найменше навантаження.
Інколи думаю — а чи є люди, які живуть без депресії, хоч би час від часу? І якщо так, то як їм це вдається? Я дуже хочу в це вірити. Якщо це можна якось змінити — підкажіть, як.
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Доброго дня, Ірино!
цитата:
У мене депресія з дитинства, і жити з цим неймовірно важко. На душі постійна важкість, безсилля, втома… Ніби кожен день тягнеться крізь густий туман. Мені не хочеться жити, все дратує, і я не можу брати на себе навіть найменше навантаження.
Прийміть мої слова співчуття та підтримки. Жити у депресії, тим більше, постійно, вкрай сумна історія.
Одразу хочу запитати, чи звертались ви до спеціалістів - психологів або психіатрів, адже за класикою жанру діагноз "депресія" може поставити ЛИШЕ лікар?
цитата:
Інколи думаю — а чи є люди, які живуть без депресії, хоч би час від часу?
Авжеж є. Так само як ті, хто завдяки лікуванню та співпраці з психологом позбавився цього недугу або суттєво зменшив його вплив на власний емоційний стан.
цитата:
Я дуже хочу в це вірити.
Треба вірити попри усі сумніви і складнощі. Віра в себе і у благополучний вихід з депресії дає сили та надихає на плідну співпрацю із спеціалістом(!)
цитата:
Якщо це можна якось змінити — підкажіть, як.
Змінити можна, прийнявши рішення піти у терапію. Там будуть досліджені причини депресії. З'ясуються обставини, що повпливали на її появу. Буде змога розібратись із вашими уявленнями про себе і про світ навколо, за необхідності дещо скорегувати або ж відкрити наново. Напрацювати дієві поведінкові моделі і так далі.
За потреби, лікар може призначити ефективні ліки.
Отже, спочатку ДІАГНОСТИКА. І тільки потім суттєві заходи щодо покращення вашого стану.
А поки що розкажіть свою історію. Які у вас стосунки з батьками? Чи відчуваєте з їхнього боку щиру увагу та любов до себе? Чим ви займаєтесь? Що вам у житті подобається і приносить радість?
Відредаговано автором 10-11-2025 12:18:21
Доброго дня Ірино.
Скажу дуже лаконічно: депресії можна позбутися, і позбутися не на якийсь час, а назавжди.
Певне, щоб депресія з'явилася і міцно в'їлася, можуть знадобитися певні чинники, наприклад, відсутність гармонії в сім'ї батьків, і їх схильність до депресивних станів. Так, зазвичай, буває саме в випадках дитячих та підліткових депресій.
Що таке депресія? Депресія - це повна внутрішня зупинка, застій життєвої енергії. Саме тому Вам так важко "На душі постійна важкість, безсилля, втома… Адже, ми не лише фізичне тіло, а насамперед, духовно-енергетичні істоти. Тому, якщо батьки, або хтось із батьків мав схильність до депресій, цей стан, посилюючись, може передаватися і їх дітям. Адже, батьки та діти - це єдиний енергетичний простір. І якщо у когось з батьків, наприклад, були лише незначні ознаки психо-емоційного виснаження, у їх дитини вже може розвитися важка депресія. Адже, діти енергетично зв'язані з батьками. І мають стільки життєвої енергії, скільки отримали від батьків.
Чи була у когось з батьків схильність до депресивних станів? Наприклад: тривожність, різкі перепади настрою, схильність все сприймати в чорно-сірих тонах, дратівливість, тощо, або ж залежності (алкогольні, наркотичні, булімія, анорексія...)
Окрім того, депресія - це ще і втрата орієнтирів, нерозуміння сенсу життя і нерозуміння: хто я? звідки прийшов? і куди іду? Як правило, депресії розвиваються у людей, у яких несформований гармонічний світогляд. Тобто, є деформації у ієрархії цінностей. Бо і сам світогляд передається дитині, як і енергія, також певним чином від батьків. І так відбувається до тих пір, поки сама дитина не виросте і не стане автономною, самодостатньою (не плутати з самостійністю), енергетично наповненою особистістю, яка знає для чого вона живе і в якому напрямку потрібно рухатися
Окрім того, депресії ще можуть бути наслідком неправильного способу життя, коли превалює сидіння в замкнутих приміщеннях. Або ж накопиченням дитячих травм та стресів, з якими дитина не змогла впоратися і вони стали тими самими блоками, які не дають сили жити...
Щоб мати можливість бути більш об'єктивною, не вистачає інформації.
Чи були у когось з Ваших батьків: тривожність, різкі перепади настрою, схильність все сприймати в чорно-сірих тонах, дратівливість, тощо, або ж залежності (алкогольні, наркотичні, булімія, анорексія...)? Які стосунки були між батьками і чи відчували Ви себе в дитинстві щасливою та захищеною?
Який спосіб життя здебільшого Ви ведете зараз? І чи знаєте, який основний сенс життя людини вцілому?
Відредаговано автором 10-11-2025 13:21:35
Доброго дня.
цитата:
10-11-2025
Для діагностики вашого стану необхідно звернутися до психіатра або психотерапевта. Тільки після діагностики можливо почати змінювати своє життя.
Окрім депресії у вас може бути депресивний тип особистості. Важливо з ним познайомитися і змінювати, наскільки це можливо для вас. Це стосується зміни поглядів на себе та на оточуючий світ. Потрібно розуміти свої ресурси та давати собі відпочинок, який буде відновлювати ваш ресурс. Адже для змін нам завжди потрібно більше ресурсу. Якщо власного ресурсу не вистачає, психіатр може назначити вам медикаментозну підтримку.
Вихід є. Шукайте свій.
Підтримую вас та вірю у ваші сили.
Здрастуйте, Ірино. Щирі співчуття вам, якщо ви постійно почуваєтеся депресивно. Погоджуюся з колегами, що це дуже сумно. Зазвичай, діагноз "депресія" ставить психіатр. Також він виписує медикаментозне лікування та рекомендує психотерапію адже цей стан потребує комплексного підходу. Буває також і навпаки: спочатку клієнт/пацієнт звертається до психотерапевта, а психотерапевт (хороший фахівець завше визнає, що портібна спільна взаємодія кількох вузьких спеціалістів) також рекомендує проконсультуватися у психіатра. І ось саме такий багатовекторний підхід, співпраця через якийсь час приведе вас до повноцінного життя.
Успіхів вам у пошуку спеціалістів.
Обращались ли вы к психиатру?
Если да, то какой диагноз вам поставили? Принимали и принимаете ли препараты?
Обследовались ли у терапевта, чтобы понимать, как обстоят дела со здоровьем?
В целом, тут нужно комплексно подойти к вашему запросу и обследоваться у психиатра, сдать анализы (например, витамин Д, ферритин, гормоны щитовидки, другие анализы, которые вам может назначить терапевт).
И затем уже, понимая, что с вашим здоровьем, идти на психотерапию, чтобы разбираться в вашем психологическом состоянии - про что ваше раздражение и усталость, как складывается ваша жизнь , что и как хотелось бы поменять.
Доброго дня, Ірина!
Депресія може мати різну природу. Є клінічна депресія, яка пов’язана, наприклад, із біологічними факторами, це може бути нестача певних нейромедіаторів, генетична схильність або хронічні дефіцити вітамінів і мікроелементів, чи гормональні порушення. І це потребує обстеження у лікаря, щоб зрозуміти, що саме впливає на стан. Тобто спочатку терапевт або психіатр може призначити базове обстеження та підібрати антидепресанти. А вже потім, через кілька тижнів після початку медикаментозної підтримки, має сенс звернутися до психотерапевта і в довготривалій роботі досліджувати психологічні корені депресії. Адже найчастіше це комплекс - є і біологічні чинники, і психологічні причини. І саме в психотерапії ми можемо зрозуміти, які особисті історії, дитячі переживання чи внутрішні конфлікти лежать в основі цього стану і поступово з цим працювати. Медикаменти стабілізують нейрохімію, психотерапія працює над глибинними причинами . Разом це дає стійкий результат.
Колеги вже багато корисного Вам відповіли, повністю погоджусь з ними.
Я б ще порадила звернутись до невролога.
Ваш стан ,з точки зору полівагальної теорії , схожий на стан вегетативної нервової системи, який має назву "дорсальний вагальний стан "- це коли нервова система "впадає" в "апатію, безсилля". З точки зору еволюційного розвитку вегетативної нервової системи, такий стан має "включатись " блукаючи нервом для "вимикання" організму заради його выживания. Стенлі Розенберг в своїй книзі "Блукаючий нерв" дає пояснення тому, як це все працює, там є і вправи для розблокування цього нерву, але, як мені здалося, ці вправи стосуються не всіх можливих ділянок, де цей нерв може бути перетиснутим.
Грамотний невролог може допомогти дослідити і цю складову депресії, адже тіло і його процеси становлять біологічну основу , на якій ґрунтується вже все інше- часто наші реакції можна пояснити з точки зору тіла, бо тіло- це еволюційно вивірений організм з системою саморегулювання, яка допомагає вижити. В Німеччині, якщо я не помиляюсь, існує центр прикладної кинезіології, там є професор, лекції якої і про блукаючий нерв також, є в інтернеті. Якщо зацікавить, але не знайдете самі- напишіть, я скину посилання на відео.
Це НЕ замість терапії і психіатра, а разом з ними.
Відредаговано автором 12-11-2025 12:25:01
Доброго вечора. Що реально може допомогти
По-перше важливо мати фахівця який супроводжуватиме вас регулярно психотерапевта і лікаря психіатра. Тривала депресія часто потребує саме тандему терапії і медикаментів щоб зняти ту глибоку внутрішню втому. Це не «слабкість» і не «здача» це підтримка нервової системи яка давно виснажена.
По-друге важливо не залишатися з такими думками сам на сам. Якщо вам зараз дуже важко або зʼявляються думки про те що жити не хочеться будь ласка зверніться по допомогу негайно до людини якій довіряєте або до місцевих служб підтримки. В Україні працює безкоштовна лінія: Національна лінія з питань запобігання самогубствам і психічного здоровʼя. Ви можете зателефонувати анонімно і просто поговорити коли надто важко.
І по-третє знайте що депресія змінюється коли зʼявляється бодай маленький контакт з іншою людиною яка може витримати ваш біль. Ви не маєте зараз «вірити в світле майбутнє» або «прагнути великих цілей». Достатньо лише того що ви пишете і шукаєте підтримку.
Якщо хочете ми можемо разом поступово розібратися з вашим станом і тим як він розвивався з дитинства. Це можна робити крок за кроком у вашому темпі. Ви не самі.
Доброго вечора. Що реально може допомогти