Що зі мною відбувається?
Останнім часом я часто роздираю шкіру — прищі чи нерівності — до ран.
Не можу себе зупинити, особливо коли відчуваю сильну тривогу або напруження.
Окрім цього, я часто плачу без особливої причини, відчуваю втому й безсилля.
Хочу зрозуміти, що зі мною відбувається і як навчитися контролювати це, щоб не шкодити собі.
Підкажіть, будь ласка, з чого почати і як собі допомогти?

Відповіді психологів
Вы раздираете кожу не потому, что не можете остановиться, а потому, что таким образом пытаетесь хоть как-то почувствовать границы себя — физическую боль легче вынести, чем внутреннюю. Это акт саморегуляции, только деструктивный. Начните не с того, чтобы «держать руки при себе», а с того, чтобы замечать момент, когда напряжение растёт: что именно его запускает, где в теле оно поселяется, какие мысли мелькают. Контроль начинается не в действии, а в распознавании предела, после которого вы перестаёте выдерживать
Доброго дня!
цитата:
ЩО ЗІ МНОЮ ВІДБУВАЄТЬСЯ?
З вашого допису можна зробити попередній висновок - ви агресуєте сама на себе(!)
цитата:
В такий спосіб намагаєтесь приборкати сильну тривогу. Спосіб, звісно, далекий від конструктивного.
З причинами треба розбиратись. І це краще робити точно не на форумі. Оптимальний варіант - на особистій зустрічі з психологом. До речі, онлайн також підійде.
Варто з'ясувати, що запускає процес тривоги? Що стає причиною напруження?
Які ще є потенційно придатні способи до саморегуляції?
Сюди ж - будуть предметом дослідження ваші уявлення про світ, себе, про реальність. Ваші установки і сформовані способи самовираження, реагування на виклики і проблеми.
цитата:
Не стільки контроль має значення, бо він теж належить сфері напруження. Скільки увага до себе, усвідомлення зв'язку між зовнішніми та внутрішніми процесами. Для цього варто почати вести Щоденник емоцій (інфу про нього знайдете в Мережі).
Як тимчасова допомога - дихальні вправи для заспокоєння. Та звичайний контакт з реальністю - коли починаєте відчувати ознаки тривожності, так буквально проговрюєте про себе (на людях), і в голос, коли на самоті: "Я відчуваю, що починаю хвилюватись. Моє дихання стає частішим і поглибленим. Можливо, це відбувається через ..."
Є й інші вправи локального характеру. Вони в моменті дуже допомагають.
Принципово ж проблема вирішується шляхом психотерапії(!)
Відредаговано автором 09-10-2025 13:58:51
Івано-Франківськ ·
Пошкодження шкіри може мати різні причини, які потрібно досліджувати. Можливо таку вас підсвідомо і з'являється відчуття контролю, якого недостатньо в житті - про що якраз говорить тривога.
Також це може бути агресія направлена на себе, задайте собі питання - кому б хотілось роздерти обличчя, якщо не собі?
Через сльози організм звільняється від надмірної напруги. Ви пишете без причини, але якраз втома і безсилля можуть бути тою причиною.
Шукайте, що можете робити замість роздирання - малювати, рвати папір, перебирати в руках якийсь браслет, край футболки, побити подушку. Спочатку шукати заміну, менш деструктивну до себе. А потім шукати і виключати першопричини.
Звучить, що ви втомлені, виснажені, емоційне вигорання і т.п. - треба розбирати, що є зараз і як сформувались такі способи реагування.
Зробіть список - що ви контролюєте в своєму житті, а що ні? Де можете передихнути
Ваше состояние - проявление тревожного расстройства и оно усиливаются в периоды эмоционального напряжения, о чем Вы и пишите.
Причины такого расстройства - разные : генетическая предрасположенность, стрессы, детские травмы, а также дисбаланс гормонов. Надо разбираться.
А что происходит в Вашей жизни? Такое поведение диктуется скукой и тревогой, а не желанием причинить себе вред.
К тому же Вы должны понимать, что на коже останутся шрамы, и это будет выглядеть не эстетично.
Можно попробовать отвлечь себя от ковыряния кожи.
Попробуйте занять чем-нибудь руки.
Это может быть мягкий мяч, который нужно сжимать. Они поможет отвлечься от поиска неровностей на теле и желания их ковырять.
Также важно контролировать себя
Нужно отследить, в какой момент руки тянутся к коже. Это бывает во время ожидания, стресса, разговора с кем-то. Когда будете понимать, что именно вызывает желание расковыривать кожу, станет проще контролировать себя в эти моменты.
Лечение осуществляется врачом и психологом.
Прежде всего, нужно гармонизировать эмоциональное состояние.
Відредаговано автором 10-10-2025 00:13:31