Допоможіть вийти із замкнутоного кола
Доброго дня.
Кожного тижня в п'ятницю—неділю ми з чоловіком сваримося і в результаті я кілька годин плачу. Я пробувала різні підходи, в тому числі слідувала рекомендаціям які мені давали раніше на сайті і в особистій роботі з психологом. Я доклала багато зусиль для налагодження стосунків, але кожного разу це повторюється: виникає конфлікт, далі я втрачаю контроль над емоціями коли мене щось задіває і я не можу стримати ридання. Я, на жаль не можу зараз звернутися до психолога, і не можу піти від чоловіка взагалі чи тимчасово — тому прошу вас допомогти наскільки можливо в цьому чаті, як мені протриматися хоч ці вихідні без ридань — звертаюся до тих хто може тут підтримати та допомогти справитися з цією проблемою. Я зараз в скрутному становищі і потребую доброї професійної підтримки.
Ось зараз я наче не боюся сварки і що це буде знову, бо бачу що нема ніякої причини. Проте минулі рази теж було враження що все під контролем і нема причин щоб була така сварка, але знову поводи для сварки виникали зненацька, і саме такий ефект раптовості найбільш виводив мене з рівноваги.
Підкажіть як себе конкретно можна вести, на що ще звернути увагу, щоби що б не було не провалитися в такий конфлікт знову і не ридати знову — я переживаю що не витримаю ще одного такого разу.

Відповіді психологів
Добрий день. Розкажіть будь-ласка трішки більше про вашу ситуацію, що є підставою для конфліктів у ваших стосунках з чоловіком? Ви пишете, що знаходитесь у скрутному становищі, розкажіть що саме відбувається? Схоже ви знаходитесь у складному емоційному стані, можливо багато приходилось утримувати себе, приховувати емоції. І тепер схоже психіка перевантажена, та емоції неконтрольовано беруть верх.
Добрий вечір! Можливо, краще не чекати вибуху, а знімати напругу превентивно. Заведіть собі щоденник і відмічайте кожен день, коли та з яких причин з’являється напруга.
Коли хвиля вже піднімається - дайте собі можливість відреагувати її тілом, це можуть бути кілька різких видихів зі звуком, тупання ногами, удари по подушці, стискання предмета в руках (наприклад, віджимання мокрого рушника), тряска руками чи десять присідань, будь-який інтенсивний рух, який допоможе вивільнити енергію. Також ви не зобов’язані залишатися в приміщенні, де триває конфлікт, ви можете вийти на двір або в інше приміщення.
Після цього переходьте до заспокоєння, можна вмитися холодною водою, зробити кілька повільних видихів, зробити ковтки холодної води, відчути стопи на підлозі, сказати собі заспокійливі слова. У такій послідовності - спочатку розрядка, а потім заземлення - нервова система отримує сигнал безпеки, і хвиля поступово спадає.
А взагалі, важливо розібратися, у чому саме полягає проблема, що відбувається перед конфліктом, які слова чи дії чоловіка вас тригерять, що саме викликає цю хвилю безсилля чи болю. Поки причина не прояснена, тіло реагує як на загрозу, навіть якщо її немає. Тому поряд із тимчасовими способами зняти напругу, варто поступово досліджувати, що стоїть за цими емоціями
Відредаговано автором 04-10-2025 01:08:24
Доброе Утро!
А сколько вы вообще планируете жить в таком состоянии, и в такой токсичной для вас среде?
Год два или три?
На что надеетесь?
Что ваш муж поменяется? Или вы к нему как то приспособитесь?
От источников агрессии нужно уходить - иначе это не жизнь, а выживание!
Извините - но это самая главная рекомендация - думайте как уходить от агрессора и человека с которым у вас нет взаимопонимания.
Либо же, еще вариант - идти вместе к семейному психологу.
А так - пока вы с ним живете, то максимально от него отдалиться - включить игнор ( насколько это возможно)
Так вы, хотя бы не будете втягиваться в конфликты.
Или просто ему отвечайте - " я сейчас занята - поговорим потом"
Или уходите с дома - прогуляться или по магазинам или к подруге.
Когда видите - что он в плохом настроении, или начинает вас провоцировать на конфликт.
Сама прерывайте общение - не идите по его сценарию.
Доповнення від автора питання ·
Дякую всім, що відгукнулися.
В мене був період коли я ридала щотижня по вихідних кілька годин через сварки з чоловіком. Я всіляко старались не допустити це цього тижня. Я робила все, щоб не сталося сварки. Та в понеділок і вівторок виникали моменти, коли сльози виступали самі. Я старалась себе заспокоїти і не допустити ридання. Мені вдалося витримати і ці рази не було багатогодинного плачу, як раніше. Але мені врешті все-одно дуже погано на душі.
Хочу написати про це детальніше і відповісти на деякі запитання.
Доповнення від автора питання ·
***Розкажіть будь-ласка трішки більше про вашу ситуацію, що є підставою для конфліктів у ваших стосунках з чоловіком?
— Наприклад, в понеділок ввечері, коли прийшов чоловік з роботи, я готувала їжу для дітей. На кухні біля плити стояла свекруха. Ми з нею в поганих відносинах і я стараюся мінімізувати взаємодію, щоб було менше сварок. Я зварила сосиски, а потім свекруха стала біля плити, де вона варила для себе кашу і стояла біля неї. Я не хотіла з нею спілкуватись, щоб не виник конфлікт. Сосиски були вже готові і я хотіла дати їх дітям поки ще теплі. Я сказала чоловікові, що я дам дітям самі сосиски, запитала чи він не проти, чи не виникатиме питань як раніше (раніше він сварився що я даю дітям коли вони хочуть саме м'ясо, сосиски без гарніру). Я планувала розігріти гарнір, але через те що була свекруха біля плити і я не хотіла з нею це обговорювати, я вирішила цього не робити. На це чоловік відповів "Ну якщо ти не можеш 5 хвилин зачекати...". Я не продовжувала розмову і не намагалась вже нічого вирішувати, але ці слова викликали в мене сльози, я відчула в цьому докір, що проблема в мені, а не в тому, що ситуація складна і будь-що може спричинити конфлікт з його мамою і мені доводиться пристосовуватися...
Я постаралась переключитися, подихати та заспокоїтися хоча було прикро.
Сьогодні: чоловік затримався на роботі, прийшов пізніше ніж зазвичай. Не попереджав про це і не пояснював коли повернувся. Коли я спитала чи буде вечеряти, він відмовився. Я запитала де він харчується (бо він не снідав вдома, і ось відмовився вечеряти, і вчора теж не вечеряв, лише брав перекус). Він відповів, що їі лише те, що я йому готувала на перекус. Цей момент, що він затримався і відмовився від вечері і що це не перший раз, без якогось пояснення чому це відбувається викликав в мене теж такий стан, що сльози пішли самі. Мені бракує прозорості і стабільності, щоб він мені відкрито говорив що відбувається, але він цього не говорить.
Я в цій ситуації теж не стала нічого з'ясовувати, щоб не було сварки. Я швидко закінчила свої справи і вийшла в сад пройтися, подихати, заспокоїтися. Деякий час ходила, виконувала дихальні техніки, розкладала свої думки по поличках. Коли заспокоїлась вирішила повернутися додому.
Сьогодні коли я поверталась чоловік мене зустрів на вулиці. Він запитав що сталося, чи я ображаюсь, чи що таке. Я сказала, що мені погано на душі, але я не хочу обговорювати, тому що я боюся, що буде ще гірше. Він на це відповів: пішли пити чай. Я сказала, що мені треба ще декілька хвилин. І відійшла ще походити по вулиці і подихати, тому що в мене знову сльози пішли самі. І мені знадобився час, щоб це зупинити.
Для пояснення додам, що в попередні рази, в ситуаціях, коли щось турбувало, чи зачіпало, я намагалась пояснити чоловікові, що відчуваю і чому, і донести до нього чого я потребую. І ось в результаті цього, коли мене щось зачепило і я відкривалась — виникали ридання через деякі реакції чоловіка, наприклад коли він починав або агресувати, або мене звинувачувати чи говорити що я ображаюся на дрібниці, чи що мені не можна нічого сказати і тд. , або критикував мою поведінку... І навіть коли не було якихось злих слів в мою сторону, від розмов ставало тільки гірше , моє самопочуття і результаті обговорення було поганим, і по факту нічого не змінювалося у відносинах, або мало що змінювалося не зважаючи на спроби щось прояснити. Тому я вже не намагаюся проговорити, а шукаю способи самій заспокоїтися і вже нічого не з'ясовувати з чоловіком. І ось як результат цього тижня я не ридала на вихідних, лише мимовільні сльози, але стан все одно важкий.
***Ви пишете, що знаходитесь у скрутному становищі, розкажіть що саме відбувається?
— Для мене це про те, що я не маю можливості зараз переїхати і живу з чоловіком та свекрухою, хоч і погано в цих стосунках, і не бачу варіантів як це в найближчому майбутньому змінити, а погано вже зараз.
Доповнення від автора питання ·
***Цікаво, як саме виникає конфлікт? Хто "знаходить" привід для нього і в який момент.
— Мабуть, що я знаходжу привід, тобто мене зачіпає певна поведінка і як наслідок я плачу. Сварки виникали наприклад , коли я помічала що саме викликає в мене біль, намагалась пояснити, що мене турбує, щоб чоловік це зрозумів і враховував, і коли чоловік на це реагував наприклад кажучи, що це не причина щоб ображатися, або що мені нічого не можна сказати, або що я роблю його винним і тд, мене це обурювало і я намагалась донести, що така поведінка і такі слова роблять мені боляче, і він на це ще більше злився і тд. І я ще більше злилась і була у відчаї що він мене не може почути, зрозуміти, і намагалась достукатися...
Доповнення від автора питання ·
***А сколько вы вообще планируете жить в таком состоянии, и в такой токсичной для вас среде?
Год два или три?
На что надеетесь?
— Я не хочу жити в такому стані і середовищі. Я намагаюся взяти себе в руки і принаймні припинити годинами ридати, припинити робити те, що в мене викликає ці ридання.
Я не знаю, на що надіюся — так, хотіла б, щоб він зрозумів і не робив те, що мені боляче, чи щоб я не реагувала так болісно, щоб не ридала, чи щоб зосередилася на хороших сторонах шлюбу, або щоб зрозуміла, чому чоловік так себе веде. Я хочу гарних стосунків, і якби ми могли знайти взаєморозуміння і щось змінити... Я не знаю...
Мені дуже сумно, тому що я дуже втомилась робити те, що не працює — пояснювати, просити, старатися догодити, допомогти,підтримати....