Добрий день. Я звертаюся до вас, тому що тривалий час перебуваю у важких стосунках із чоловіком. Він уживає маріхуану, алкоголь, не бере участі у вихованні дітей, більшість часу
Добрий день.
Я звертаюся до вас, тому що тривалий час перебуваю у важких стосунках із чоловіком. Він уживає маріхуану, алкоголь, не бере участі у вихованні дітей, більшість часу проводить за іграми.
Його ставлення до мене холодне й байдужe, він ігнорує мої почуття, не підтримує. Через це я відчуваю себе приниженою, низькою, непривабливою, у мене впала самооцінка.
Я почала приймати антидепресанти, бо не можу впоратися зі своїм станом. Я часто плачу, відчуваю безсилля, але й залишити його поки не можу.
Мені потрібна ваша допомога, щоб зрозуміти:
– як мені далі жити в цій ситуації,
– як зберегти себе та свою психіку,
– як підняти самооцінку та почати відновлювати життя.
Дуже чекаю на вашу відповідь.

Відповіді психологів
Доброго ранку, Lili!
цитата:
тривалий час перебуваю у важких стосунках із чоловіком. Він уживає маріхуану, алкоголь, не бере участі у вихованні дітей, більшість часу проводить за іграми.
Мені шкода, що таке відбувається з вами. Ваш чоловік - залежна людина. З того, що ви описали, його стан можна назвати станом хворої людини, але, напевно, він того не визнає.
Менше з тим, страждає уся сім'я, коли батько самоусунувся від справ і завдань родини, знищує себе наркотиками та алкоголем під супровід ігрових розваг.
цитата:
Звісно, що такий поганий перебіг подій, ігнорування ваших почуттів, холодне та байдуже ставлення будуть болісно відбиватись на вас.
цитата:
Я почала приймати антидепресанти, бо не можу впоратися зі своїм станом. Я часто плачу, відчуваю безсилля
Розкажіть, хто вам призначив антидепресанти?
цитата:
але й залишити його поки не можу.
Розкрийте цей аспект. Ви з чоловіком розмовляли про намір піти від нього, якщо він не припинить вживати психоактивні речовини та не пройде відповідне лікування?
Які причини заважають вам його залишити?
До кого можете звернутись за підтримкою і допомогою?
цитата:
Мені потрібна ваша допомога, щоб зрозуміти:
– як мені далі жити в цій ситуації,
– як зберегти себе та свою психіку,
– як підняти самооцінку та почати відновлювати життя.
Відповідь на ці питання буде однозначною - почати психотерапію(!)
Головний її вектор - подолання СПІВЗАЛЕЖНОСТІ. Відновлення почуття самоцінності і набуття змоги діяти у власних інтересах та потребах дітей.
Допоки ви знаходитесь у травмуючому середовищі, під впливом поведінки чоловіка та інших обставин, які вважаєте непереборними, на прогрес у вашому стані сподіватись складно.
Почуйте і зрозумійте мене - ви прийшли у цей світ зовсім не для того, аби страждати і терпіти байдуже ставлення батька ваших дітей. У вас може бути геть інше за змістом і обсягом любові та уваги життя. В це треба вірити навіть тоді, коли тієї віри ледь малесенька дещиця. І, звісно, робити кроки. Наважитись їх робити і зрештою почати шлях до змін(!)
Вы находитесь в отношениях с зависимым человеком, который болен.
Это называются созависимые отношения и это очень непростая тема, требующая большого количества поддержки, помощи и времени. Вам нужна психотерапия.
Понятно, что вы вряд ли выйдете прямо сейчас из отношений. Но хотя бы начните двигаться в этом направлении. Потому что нельзя оставаться здоровой в таких отношениях. В этой среде никто не способен чувствовать себя хорошо, кроме вашего мужа.
Психотерапия возможна онлайн сейчас, поэтому это дает вам огромное количество выбора психотерапевтов (не психологов). И вы найдете там поддержку, опору и возможность разобраться в том, что вас держит в отношениях и как начать относиться к себе по другому, почувствовать себя увереннее и чтобы психологически стало лучше.
Вітаю. Ви зараз у стані виснаження, бо живете поруч із людиною, яка не дає тепла, поваги й опори. Це не ваша провина, це наслідок середовища. Щоб не втратити себе, спирайтесь на тих, хто може підтримати, навіть якщо це лише одна людина чи психолог. Дбайте про себе дрібними кроками - вихід на повітря, спілкування з друзями, заняття, які приносять задоволення. Ставте внутрішні межі: не приймайте образи за норму й нагадуйте собі, що ви вартісна, навіть якщо партнер цього не визнає. Прийом ліків допомагає зменшити симптоми, але джерело болю лишається тим самим, тому думайте про свою безпеку й поступову підготовку до змін. Ви не слабка, ви намагаєтесь вижити. Якщо захочете, можемо обговорити це детальніше на консультації - допоможу знайти підтримку і кроки вперед.