Апатія,тривога,вимоги до себе
Як не вимагати від себе забагато? Я в постійній тривозі, через те, що постійно не досягаю планки, що сама собі поставила. Навіть якщо розумію - ціль нереальна, я не маю сил. Всеодно одне й те саме. Мало того, мені ще й не везе постійно. І це ще більше засовує мене в апатію. Виходить замкнуте коло з цілі, невиконання цілі/невдача, і невпевненість в собі через це яка веде за собою небажання робити взагалі нічого.

Відповіді психологів
Доброй ночи!
Ну тут надо разбирать все на составляющие - а не обобщать все в одну - НЕУДАЧУ!
1. "Як не вимагати від себе забагато? " вас ктото заставляет это делать?
2. "Я в постійній тривозі, через те, що постійно не досягаю планки, що сама собі поставила. Навіть якщо розумію - ціль нереальна, я не маю сил." - может нужно снизить эту планку? Может так проще будет и легче?
3. "Виходить замкнуте коло з цілі, невиконання цілі/невдача, і невпевненість в собі через це яка веде за собою небажання робити взагалі нічого." - а вот это уже похоже на самообман - ставите осознанно (или подсознательно на эмоциях) - завышенную, нереальную цель - чтоб потом, ее просто не достигать - нечего не делать - чтоб был повод, снова саму себя обесценить - и записать в неудачники и пожалеть.
Понимаете что вы обслуживаете - какой свой мотив?
Обесценить себя - чтоб потом пожалеть - жалость к себе корень и лень - лень чтото делать.
И возможно, страх брать ответственность - страх перемен - потому что если достигните цели - то ситуация вокруг вас поменяется - а значит, надо будет принимать решение двигаться дальше - чего вы и боитесь подсознательно.
Тут много нюансов накручено - все это на работу с психологом.
Планку ставили себе не вы, а родители. Но она до такой степени сроднилась с вами, что кажется, что это нужно именно вам. Как и привычка тянуть что-то, когда нет сил, неумение позаботиться о том, чтобы оценивать свой ресурс, обращать внимание на желания и тп. Это все не берется из ниоткуда, но формируется в семье, где ребенок ощущает, что всегда недостаточно. Также про то, что ценность человека в его достижения и только по ним к тебе относятся. Любовь надо заслужить через дело. Даже если родители это напрямую не озвучивают ребенок это может считывать в непрямых посланиях.
И с этим важно разбираться - какие убеждения есть про то, что нужно делать, для чего, какие при этом испытываете чувства, если добились чего-то и наоборот, ничего не выходит.
Доброго дня, Nika!
цитата:
Як не вимагати від себе забагато?
Спочатку треба встановити/усвідомити, для кого стараєтесь так сильно, помилково думаючи , що для себе?
Хто має оцінити ваші досягнення і здобутки, а потім схвалить ваші старання?
Зверніться до психолога особисто - він вам допоможе розібратись, чиї емоційні потреби та вимоги намагались задовольнити в дитинтстві?
Також допоможе навчитись по-справжньому цінувати себе(!)
Знаете, в психологии есть такое понятие эффект Лачинса. Это когда человек привыкает действовать одним и тем же способом, даже если он давно уже не работает.
Мне кажется, у вас сейчас как раз такая ситуация. Вы действуете по когда-то заложенному сценарию, ставите себе завышенную планку, стараетесь дотянуться, не выходит и запускается тревога и самокритика.
Даже когда вы понимаете, что цель нереальна, вы всё равно делаете также, как будто других вариантов просто нет. Это и есть эффект Лачинса в действии. Этот феномен описали ещё в 1942 г., можете почитать подробнее, если будет интересно.
А апатия в этой схеме это сигнал мозга-стоп, этот способ больше не работает.
А что, если бы вы позволили себе поискать другие пути?
Какую маленькую цель вы могли бы поставить, чтобы она была реально посильной?
Вітаю.
«Як не вимагати від себе забагато?»
Ви вважаєте, що маєте завищені очікування від себе? Це дійсно настільки « забагато «?
Забагато- це про що: ви хочете стати олімпійською чемпіонкою або отримати Нобелівську премію, та не маєте для цього жодних підстав?
Що станеться, якщо ви перестанете від себе щось вимагати, а почнете робити те, що вам корисно та приносить задоволення?
« Навіть якщо розумію - ціль нереальна, я не маю сил»
Так ціль нереальна ( відростити хвіст?), або, все ж таки, ви не маєте ( зараз чи взагалі) сил на її досягнення?
«Мало того, мені ще й не везе постійно.»
Це привід задуматися: то воно вам потрібно? Або, чи тим способом ви намагаєтесь досягти цілей? Може, варто пошукати іншу ціль або інші варіанти її досягнення? А, можливо, ще просто не час?
«Виходить замкнуте коло…,яка веде за собою небажання робити взагалі нічого»
Маю таке припущення ( я не знаю вас та вашої історії), що це коло й виникло для того, щоб ви не робили в загалі нічого деякий час.
Ви втомилися « досягати « ?
Ви хочете просто жити своє життя без хвилювань та докорів самій собі?
Може, варто зупинитися та перепочити?
Відредаговано автором 05-09-2025 22:25:46