Депресивний стан
Немає віри ні в майбутнє, ні в людей. Як вийти з цього стану? Є друзі, але розмовляємо по типу привіт/пока. Немає до кого звернутись, а хотілося б мати близькі стосунки з кимось де б можна було отримати підтримку. Люди зникали з життя по різним причинам, хтось пішов нічого не пояснивши, хтось знайшов привід у вигляді наших відмінностей "ми різні люди, але я бажаю тобі щастя", хтось тільки намагався мною скористатись і взагалі не звертав увагу на мої кордони. Я хочу відчувати легкість і бути більш відкритою до інших, але не можу, внутрішнє виснаження, наче все вже що можна з душі витягли. Залишилось з людьми лише формальне спілкування.

Відповіді психологів
Доброго ранку!
цитата:
ДЕПРЕСИВНИЙ СТАН
цитата:
Як вийти з цього стану?
По-перше, прийміть від мене слова співчуття та підтримки.
По-друге, повірте, що вийти з депресивного стану МОЖЛИВО(!)
Для цього потрібні виважені і конструктивні кроки.
Що це кроки?
Для початку потрібно обрати психолога і довіритись йому. Знову питання для чого? Щоби відчути в контакті з ним безумовне ПРИЙНЯТТЯ і РОЗУМІННЯ(!) Це забезпечить грунт для уважного і обережного дослідження ваших внутрішніх процесів.
Власне, співпраця пролягатиме у відкритті для вас того способу, яким ви ЗАЙШЛИ у депресивний стан(!)
Упевнений, буде багато несподіваних знахідок у вигляді переконань, звичних поглядів на себе і на світ, моделей емоційного реагування, цінностей, бажань і потреб тощо.
цитата:
Є друзі, але розмовляємо по типу привіт/пока
Це ж не про дружбу. У кращому випадку йдеться про приятельскі стосунки.
цитата:
Немає до кого звернутись, а хотілося б мати близькі стосунки з кимось де б можна було отримати підтримку.
Шкода. Натомість розкажіть, як було раніше? Які у вас взаємини з рідними та близькими?
цитата:
Люди зникали з життя по різним причинам, хтось пішов нічого не пояснивши, хтось знайшов привід у вигляді наших відмінностей "ми різні люди, але я бажаю тобі щастя", хтось тільки намагався мною скористатись і взагалі не звертав увагу на мої кордони.
Гадаю, було б інше сприйняття ситуації, якби замість тих, хто зник і пішов, з'являлись би нові знайомі та друзі. Однак цього не відбувається.
Тому проблему варто досліджувати, що ж НЕ СТАЛОСЯ, як то кажуть, не ЗРОСЛОСЯ між вами? Через які причини насправді? Як ви будували контакти з тими людьми? Що в ці контакті вкладали - сподівання, думки, емоції, вчиники або їх відсутність?..
Ще один важливий нюанс. У вашому дописі мова йде про взаємини, про спілкування. Відчувається ваше розчарування і навіть виснаження. На цьому тлі, що відбувається в інших сферах вашого буття - діяльність, робота, творчість, захоплення... Чим воно наповнене?
Доброго дня.
Дуже шкода, що Вам доводиться переживати такі непрості стани. Безумовно це може бути чатсиною депресивного стану, але для переконання потрібна робота з психологом.
У Вас багато звучить про потребу стосунків, близькості, довіри - і це правда дуже важливі речі. корисно було б зрозуміти, що привело Вас до цього виснаження, яке заважає і ускладнює можливе спілкування. Подивитись і пороздумувати над тим, а як Ви вибудовували спілкування з людьми? Яких людей обирали чи обирали тільки Вас?
Опис досить короткий і я думаю Ваш досвід набагато ширший і складніший.
Якщо говорити не про роботу з психологом, а про напрямок і рекомендацію в форматі форуму - що б Ви хотіли отримати?? Яке питання могли б сформулювати??
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384223 для Володимир Анатолійович
Я ходила і до психолога, психотерапевта, психіатра. І ось це "безумовне ПРИЙНЯТТЯ і РОЗУМІННЯ(!)" ніколи не відчувала. Я не розумію точної причини. Просто після таких консультацій виходжу не з відчуттям, що мене зрозуміли, а з відчуттям, що зі мною щось не так. І стає тільки гірше.
"Це ж не про дружбу. У кращому випадку йдеться про приятельскі стосунки." - я теж так думаю насправді. Але в наш час люди називають це дружбою. Всі зайняті своїми справами...
"Шкода. Натомість розкажіть, як було раніше? Які у вас взаємини з рідними та близькими?" - мої близькі люди це мої друзі. З родичами майже не розмовляю, їм не цікаво як в мене справи. Якби я не виходила на зв'язок про мене б взагалі забули.
"Тому проблему варто досліджувати, що ж НЕ СТАЛОСЯ, як то кажуть, не ЗРОСЛОСЯ між вами? Через які причини насправді? Як ви будували контакти з тими людьми? Що в ці контакті вкладали - сподівання, думки, емоції, вчиники або їх відсутність?.." - коли я стараюсь у відносинах це приймають, але самі мало дуже роблять. Коли я не стараюсь, то в мою сторону летять звинувачування щодо того чому я нічого не роблю або ж просто перестають зі мною розмовляти.
"На цьому тлі, що відбувається в інших сферах вашого буття - діяльність, робота, творчість, захоплення... Чим воно наповнене?" - робота, хоббі. Але здебільшого робота, я маю схильність до трудоголізму. На роботі вже буквально виганяють у відпустку, але мені страшно її брати.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384236 для Яна Дмитрівна
Здебільшого я сама обираю людей для спілкування і перша проявляю ініціативу.
Питання: Як вийти з цього важкого стану? Останнім часом перед зустріччю з людьми (не з друзями, а у формальному контексті) починаю плакати тому що думаю про те, що мені зараз доведеться входити в образ легкості, дружелюбності, ввічливості, доведеться посміхатися, а в мене немає сил на це. Приходжу як мертва, ніяка, стою, майже не розмовляю.
цитата:
Питання: Як вийти з цього важкого стану? Останнім часом перед зустріччю з людьми (не з друзями, а у формальному контексті) починаю плакати тому що думаю про те, що мені зараз доведеться входити в образ легкості, дружелюбності, ввічливості, доведеться посміхатися, а в мене немає сил на це. Приходжу як мертва, ніяка, стою, майже не розмовляю
- для почату тут важливо зрозуміти, а що власне за стан. Бо можливо, у Вас дійсно депресивний епізод, адже соціальні взаємодії при ньому видаються надзвичайно важкими і не дивно, що у Вас може просто не бути на це моральних ресурсів. Тому попередня діагностика наявності депресії - в край важлива. Також це може бути наслідком емоційного вигорання від спілкування, через негативний досвід, через великий тиск на себе по очікуванням в цьому спілкуванні, від змушування і зусиль прикладених до цього.
Навіть у формальному спілкуванні - чи можна зменшити на себе цей тиск бодай трохи? Бути ввічливою але не дружелюбною, спокійною а не радісною і т.д. Зменшити кількість тиску і виснажливих справ, якщо такі є. Подивитись на те, що додає сил конкретно зараз - щось ресурсне і підтримуюче. Визначити, що змушує так напружуватись і заклякати.
Це процес самодослідження та розуміння, простої відповіді як вийти з цього стану немає. Або, така відповідь дуже тимчасова. Особливо, якщо такий стан або схожий на нього вже давно.
Дякую за змістовні відповіді)
цитата:
І ось це "безумовне ПРИЙНЯТТЯ і РОЗУМІННЯ(!)" ніколи не відчувала.
Шкода, співчуваю вам. Відчуття розуміння і сприйняття не завжди виникає одразу, так би мовити, на порозі кабінету... Потрібен деякий час, аби проявились ви і проявився фахівець.
цитата:
Я ходила і до психолога, психотерапевта, психіатра.
Скільки зустрічей було з кожним, можете пригадати?
цитата:
Але в наш час люди називають це дружбою. Всі зайняті своїми справами...
Я дотримуюсь іншої думки. Попри зайнятість своїми справами, СПРАВЖНІЙ дружбі ніщо не може завадити(!)
цитата:
З родичами майже не розмовляю, їм не цікаво як в мене справи. Якби я не виходила на зв'язок про мене б взагалі забули.
Яке у вас є пояснення, чому саме ТАК відбувається? В чому причина?
цитата:
коли я стараюсь у відносинах це приймають, але самі мало дуже роблять. Коли я не стараюсь, то в мою сторону летять звинувачування щодо того чому я нічого не роблю або ж просто перестають зі мною розмовляти.
Чи можу я припускати, що мова йде про полярності - або ви занадто зацікавлені і викладаєтесь заради ... ?
Або вам байдуже і тоді людям байдуже так само?
цитата:
Але здебільшого робота, я маю схильність до трудоголізму. На роботі вже буквально виганяють у відпустку, але мені страшно її брати.
Трудоголізм, як один з різновидів залежності, є по суті, способом втечі від реальності(!)
Що саме страшного у відпустці? З чим ви неодмінно стикнетесь, будучи не зайняті роботою?
Відредаговано автором 18-08-2025 15:34:04
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384245 для Яна Дмитрівна
Я так і намагаюсь, буду ввічливою, в мене вибору немає. Якщо я взагалі мовчу і нічого не кажу, не посміхаюсь, то люди з мене сміються. Тому що, я здаюсь дуже відстороненою. Бувало питали напряму "Що з тобою?".
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384255 для Володимир Анатолійович
Декілька психологів і психіатр - по декілька консультацій, психотерапевт - близько року працювали разом. Після чого мене направили до психіатра, який мені нічого толкового не сказав, просто приписав антидепресанти, від яких мені було дуже погано і я відмовилась їх приймати.
"Я дотримуюсь іншої думки. Попри зайнятість своїми справами, СПРАВЖНІЙ дружбі ніщо не може завадити(!)" - я про це колись писала найкращій подрузі і отримала відповідь "ти занадто багато хочеш, я змінюватись не збираюсь". Мова навіть не йшла про те, що я хочу щоб вона змінилась, я просто хотіла щоб ми хоч трохи частіше бачились. Я розумію, що люди можуть бути зайняті, але коли навіть не кажуть чим зайняті складається враження, що мене просто бачити не хочуть. І важко зрозуміти, що відбувається якщо я пояснень не отримую.
"Яке у вас є пояснення, чому саме ТАК відбувається? В чому причина?" - так завжди було, такі стосунки склались з дитинства, я не знаю чому так, я звикла. Прикро авжеж, але я не чекаю що хтось почне до мене проявлятись.
"Чи можу я припускати, що мова йде про полярності - або ви занадто зацікавлені і викладаєтесь заради ... ?
Або вам байдуже і тоді людям байдуже так само?" - як це занадто? Зацікавлена, тому що зацікавлена. Тому що мені людина подобається і хочеться спілкуватися. Мені ніколи не байдуже. Але я можу поводити себе так наче мені байдуже якщо людина тримає дистанцію. Не хочу випадково порушити чиїсь кордони.
"Трудоголізм, як один з різновидів залежності, є по суті, способом втечі від реальності(!)
Що саме страшного у відпустці? З чим ви неодмінно стикнетесь, будучи не зайняті роботою?" - ні з чим. Буду сама сидіти, нічого не буде. Хоча я й так сама, тому яка різниця. Зараз хоч щось корисне роблю. Є в голові якісь думки про те, що мені потрібно зробити і я це роблю і відчуваю зворотній зв'язок. У відпустці зворотнього зв'язку немає. Тут робиш роботу і бачиш результат. А коли я сама то радію сама і сумую сама, немає віддачі ні від чого, тотальна самотність.
цитата:
Декілька психологів - по декілька консультацій, психотерапевт - близько року працювали разом.
З цими спеціалістами наскільки грунтовно опрацьовували форму і зміст ваших спроб побудови стосунків з іншими людьми?
Щодо психіатра - йшла мова про якийсь розлад/діагноз?
цитата:
І важко зрозуміти, що відбувається якщо я пояснень не отримую.
Відсутність пояснень можна сприймати теж як інформацію. А якщо події повторюються раз у раз, то це явна причина зацікавитись причинами і в цілому природою феномену. От у вас навіть виникло власне припущення
цитата:
мене просто бачити не хочуть
Так це чи ні насправді - важко сказати. Потрібно досліджувати. І краще у взаємодії з психологом.
цитата:
так завжди було, такі стосунки склались з дитинства, я не знаю чому так, я звикла.
Розумію вас - так було з дитинтства. Водночас щось ви мали чути і бачити, до чогось дійти самостійно. Я не кажу про всі можливі аспекти і нюанси, але частково істину все-таки маєте хоча б привідкрити.
цитата:
я не чекаю що хтось почне до мене проявлятись.
На сьогодні цей настрій реалізується на повну. Думаю, що люди навколо вас чітко його вловлюють і тому не йдуть назустріч.
цитата:
як це занадто?
Занадто - це коли бути самотньою набридло. І людина намагається швидко зблизитись, проявляє надмірну відкритість та активність, до яких інша сторона часто не готова.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 384299 для Володимир Анатолійович
"З цими спеціалістами наскільки грунтовно опрацьовували форму і зміст ваших спроб побудови стосунків з іншими людьми?
Щодо психіатра - йшла мова про якийсь розлад/діагноз?" - довго опрацьовували і ні до чого не прийшли, дуже грунтовно, все розповідала, намагалась працювати над собою, але це не дало результатів. Психіатр поставив діагноз мені за тридцять хвилин першої зустрічі, який був невірним. Наступні консультації він проводив згідно цього діагнозу і придумував речі, яких немає.
"Так це чи ні насправді - важко сказати. Потрібно досліджувати. І краще у взаємодії з психологом." - на жаль, я не знаю які методи терапії на мені працюють. Тому що те, що було до цього не працювало...
"Розумію вас - так було з дитинтства. Водночас щось ви мали чути і бачити, до чогось дійти самостійно. Я не кажу про всі можливі аспекти і нюанси, але частково істину все-таки маєте хоча б привідкрити." - що до чого істину? Я рідко бачила рідних в дитинстві. Які тут можуть сформуватися близькі стосунки?
"На сьогодні цей настрій реалізується на повну. Думаю, що люди навколо вас чітко його вловлюють і тому не йдуть назустріч." - Ні. Я кажу про свою поведінку. Якщо людина не йде на контакт, я ж не буду її діставати. Навіщо? Практика показує, що тоді взагалі перестають спілкуватися. А так, авжеж мені прикро коли мене ігнорують або не хочуть підтримувати зв'язок. Але це їх право.
"Занадто - це коли бути самотньою набридло. І людина намагається швидко зблизитись, проявляє надмірну відкритість та активність, до яких інша сторона часто не готова." - ні, я так не роблю, я щира але я ж не намагаюсь зблизитись швидко, я не знаю що за людина переді мною, хіба ж можна одразу зблизитись з людиною яку не знаєш?