Стосунки з чоловіком
Доброго дня.
Перебуваю у важкому психоемоційному стані, зокрема значною мірою турбують стосунки з чоловіком.
Коли я намагаюся проговорити те, що мене тривожить з чоловіком, якийсь час він погоджується з тим, що я кажу, обіцяє не повторювати те, що мене ранило (критика, знецінення, звинувачення). Але коли розмова розгортається, коли намагаюся дістатись до суті: чому так вийшло, то зрештою він свою негативну поведінку щодо мене пояснює тим, що я йому чимось не догодила.
І якщо взяти до уваги всю історію відносин, то від його слів я почуваюся знеціненою в кожній сфері.
І зараз мене переповнюють переживання. Мені тривожно, що все це буде далі продовжуватися, страшно що станеться щось ще гірше. Я злюся за таке ставлення до мене. Мені сумно, що тепер вже ніколи не буде довіри, спокою, впевненості що він відноситься до мене справді по доброму.
Найбільше зараз мене турбують сумніви — чи варто ще щось намагатися обговорити, налагодити. Мені хочеться плакати від цього всього.
Я зла сама на себе, що стільки всього стерпіла, і досі тут, і досі чогось чекаю.
Як зрозуміти чи це все, чи ще є якісь шанси налагодити стосунки?
Як зрозуміти, чи я уже зробила все, що від мене залежить?
Щодо розмов, то якщо підходити до них не прискіпливо, то він каже так, був не правий, вибач, виправлюсь. Але далі якщо заглиблюватися, то виявляється, що у чоловіка до мене дуже багато претензій і вимог, і у всьому я йому не така. Найприкріше, що він саме свою негативну поведінку пояснює тим, що я роблю все не так, і це я сприймаю як звинувачення, і як його небажання брати відповідальність за свою поведінку і стосунки.
В свою чергу в мене теж є певні претензії до чоловіка. І я розумію, що ніхто не ідеальний. Але я також думаю, що двоє людей можуть знайти спільну мову і можливість щасливо співіснувати. Мені заважає домовлятися і знаходити спільну мову те, що я не відчуваю від нього по щирому доброго, приязного ставлення, що він мене цінує, що я для нього важлива, а також те, що у відповідь на мої потреби, прохання чи коли я говорю що мені щось не подобається в його поведінці, він на це часто знаходить мою вину — чому через мене саме так. Але при цьому коли я помічаю, що він мене звинувачує, він це заперечує.
Я вже не знаю що мені робити.

Відповіді психологів
Вітаю, Ан. Ви не даремно почуваєтесь пригніченою через стосунки з чоловіком. Знаходячись під постійною критикою та звинуваченнями складно відчувати задоволення від стосунків, та почуватись щасливою загалом.
Ваш чоловік перекладає на Вас відповідальність за почуття, які відчуває саме він, і це абсолютно незріла деструктивна поведінка. Таким чином він захищає себе від власних емоцій, від необхідності рефлексувати над їх суттю та причинами. Але ж Ви не бездушний приймач всього того, що він не бажає перетравлювати! Однак Ви берете на себе ці емоції і самі їх обробляєте, інтегруєте вже в свою систему - що робить Ваш емоційний стан ще гіршим.
До того ж Ваш чоловік практикує газлайтинг, коли заперечує звинувачення зі свого боку. Це змушує Вас почуватись неадекватно, ніби Ви не маєте вірити своїм очам, вухам та почуттям.
Ви праві, якщо у Ваших стосунках нічого не зміниться - все буде дедалі гірше. Він більше ігноруватиме Ваші почуття та зауваження, а Ви дедалі більше втрачатиме себе та свої кордони.
Для аналізу ситуації можете попрактикувати таку вправу. Уявіть своє життя через 5 років у двох сценаріях: Ви залишились у цих стосунках та Ви вийшли з цих стосунків. Які Ви себе бачите в обох ситуаціях, якою Ви стали? Як змінились різні сфери Вашого життя? Що Ви відчуваєте щодо кожної з ймовірних реальностей?
Також можете звернутись до сімейного психолога. Можливо за сприянням професіонала Ваш чоловік насправді почує Вас, а Ви його.
Доброго дня, Ан!
цитата:
Прийміть від мене слова співчуття і підтримки. Ваше хвилювання має реальні підстави.
Разом з тим хотів би спрямувати ваші думки і прагнення у конструктивному напрямку. А для цього варто хоча б трохи охолодити розігріту емоціями ситуацію, узяти паузу... і звернути увагу, насамперед, на себе - на свої цінності, бажання, потреби.
Подивитись, наскільки критичний у вас відчувається дефіцит того, чого ви очікуєте від чоловіка? Чи є можливості хоча б частково закрити цей дефіцит власним добрим ставленням до себе?..
Також важливо провести уважний аналіз реальності. Тобто відтворити максимально об'єктивну картину того, що відбувається, і що не менш важливо, яки ви разом з чоловіком сюди дійшли(!) А ви-таки дійшли разом, на що вказують ваші слова
цитата:
стільки всього стерпіла, і досі тут, і досі чогось чекаю.
До речі, якщо уточнити, на що чекаєте, якою буде ваша відповідь?
Ось цей фрагмент повіністю ілюструє усталений шаблон комунікації, який повторюється раз у раз -
цитата:
якщо підходити до них не прискіпливо, то він каже так, був не правий, вибач, виправлюсь. Але далі якщо заглиблюватися, то виявляється, що у чоловіка до мене дуже багато претензій і вимог, і у всьому я йому не така.
Він уже не то що себе вичерпав, він одразу був недієвий(!) Однак продовжував розігруватись на постійній основі. Тому, за бажання вас обох і допомоги психолога, потрібно вийти за його межі і спробувати доносити партнерові свої бажання і почуття іншим способом(!)
цитата:
у відповідь на мої потреби, прохання чи коли я говорю що мені щось не подобається в його поведінці, він на це часто знаходить мою вину — чому через мене саме так. Але при цьому коли я помічаю, що він мене звинувачує, він це заперечує.
Що тут скажеш? Чоловік, вірогідно, захищається, адже, на жаль, поки що не демонструє здатності і сміливості подивитись правді в очі та спробувати "перетравати" зміст ваших звернень. Поводить себе у манері, властивій підліткам.
цитата:
Як зрозуміти, чи я уже зробила все, що від мене залежить?
Самостійно, навпено, все, проте шанси ще є ... якщо ви обоє маєте хоча б крихти теплих почуттів одне до одного і бодай 1% надії на краще майбутнє. Спробуйте розв'язати накопичені вузли проблем за участі психолога, що працює з парами.
Я думаю тут нужна индивидуальная работа вам, поскольку история давняя и важно разобраться в том, что происходит между вами и мужем, как вы строите отношения, про какие претензии и обиды речь, как можно по другому взаимодействовать.
Плюс важным моментом будет вам возможность выплеснуть свои переживания и не оставаться в них в одиночестве.
Вы пишите, что часто сталкиваетесь с обесцениваем от мужа.
А можете подробнее рассказать про это? Как муж это выражает? Всегда ли так было?
В каких это сферах происходит?
Что ценного в ваших отношения для вас?
Как давно вы вместе?
Бути у стосунках, де чоловік постійно критикує, складно. Чоловік нав'язує Вам токсичні стосунки. Навіть будучи ідеальною дружиною, Ви отримаєте нову порцію критики від чоловіка.
Причина не в особливостях Вашої особистості. Справжня причина – це сам чоловік. Його нездатність впоратися зі своїми емоціями, невміння будувати здорові стосунки, самоствердження за рахунок інших і швидше за все, низька самооцінка. Адже якщо його дружина така невміха, то на її тлі він просто молодець.
Ви не зміните його. Я хочу донести те, що такий стиль вибудовування стосунків явно не здоровий і навіть якщо Ви робите помилки - Ви не повинні піддаватися постійній критиці від близької людини. Але, на жаль, жінки вміють терпіти.
Звідки береться вміння терпіти та витримувати напругу, критику? Звісно, з дитинства. Я не знаю Вас, але можу припустити, що Ви були під потоком критики у батьківській родині. І в дорослі стосунки Ви прийшли з готовнітсю сприймати постійну критику.
Для початку усвідомте, що своєю гарною поведінкою Ви цю критику не зупините. Так це не працює
Не виправдовуйтесь. Ваш чоловік самостверджується за Ваш рахунок і його постійна критика не пов'язана з Вами.
І останнє – потрібно почати працювати зі своєю навичкою витримувати так багато критики та приймати її на свій рахунок – тобто розбиратися зі своїм дитинством, почуттям провини та низькою самооцінкою. Тому що навіть можна піти від такого чоловіка, але наступний буде таким же, якщо Ви самі не змінитися.
Відредаговано автором 28-07-2025 23:29:15