Стосунки з чоловіком
Добрий день! Я розлучена 7 років, маю двох синів. У стосунки з чоловіками після розлучення не вступала, бо не бачила того, кому можу довіритися. Півроку тому познайомились з чоловіком на 4 роки старшим за мене. У нього 2 розлучення за плечима, 3 дітей (2 сини дошкільняти). Проблема в тому, что друга жінка на дозволяє йому бачитися з дітьми, а він принижується перед нею. Вона відчуває його слабкість і користується цим - просить гроші (окрім аліментів у розмірі 50% його зарплати), принижує його. До суду він не подає, постійно шукає причини. У нас нормальні стосунки з чоловіком (проживаємо частково разом, бо знаходимося у різних містах через його службу і мою прив\'язку до школи дітей). Я відчуваю жалість до нього через його незавершені минулі стосунки, і мені це не подобається, бо я поважаю його, а він себе схоже, що ні. Як допомогти йому і не втратити себе?
Вподобали: 1 з 1

Відповіді психологів
Доброго ранку!
цитата:
У нас нормальні стосунки з чоловіком (проживаємо частково разом, бо знаходимося у різних містах через його службу і мою прив'язку до школи дітей). Я відчуваю жалість до нього через його незавершені минулі стосунки, і мені це не подобається, бо я поважаю його, а він себе схоже, що ні.
Прикро, що так відбувається. Щодо ситуації, то вона більш-менш зрозуміла.
І ви шукаєте вихід, шукаєте рішення -
цитата:
Як допомогти йому і не втратити себе?
От давайте і спробуємо розібратись у ваших мотивах і, відповідно, у наявних можливостях.
Для цього спершу варто уточнити, що ви вкладаєте у намір "допомогти йому"? Якою, на ваш погляд, має виглядати кінцева мета?
Є ще нюанс "не втратити себе". Його теж доречно розкрити, бо йдеться про певні побоювання - розчинитись в партнері? Стати для нього "мамою"? перетворитись у переслідувача, який буде критикувати і вимагати змін? Ваш варіант який - ?
Чому я саме так ставлю питання? Без з'ясування позначених аспектів марно щось пропонувати в плані способів дій, адже то буде більше схоже на стрільбу по горобцях.
Окремо матиме значення розгляд ваших особистих поглядів на себе і на чоловіків. Сім років ви не бачили, кому можна довіритись. А потім зустріли цього чоловіка, в якого є в минулому 2 розлучення і така риса як неповага до себе, з ваших слів. Тому буде доречно розібратись у вашому визначенні довіри. Чи не примішані туди деякі аспекти, що впливають на ваш вибір несвідомо?
Відредаговано автором 14-07-2025 10:09:39
Доброго дня. У вашому питанні видно, що ви вже бачите, що вас насторожують стосунки. Для прояснення кілька питань.
Ви хочете бути в парі з чоловіком, якому потрібно нагадувати про власну гідність? Підштовхувати до дій, яких він сам не хоче? Вас приваблює роль рятівниці?
Бо якщо так це не стосунки, це робота. Причому не оплачувана.
Які переконання керують вашими діями?
Чи не плутаете ви любов з жалем?
В стосунках важливо домовлятись и прояснювати. Ви можете прояснить ситуацію, спитав у нього- "Я не хочу вплутуватись у твої минулі стосунки, не хочу бути третім гравцем у вашій драмі. Але мені потрібен чоловік, який поважає себе, бере відповідальність, захищає свої кордони. Якщо ти готовий щось із цим робити добре. Якщо ні я не триматиму тебе."
І от тоді все стане ясно. Захоче зробить. Не захоче- рішення за вами.
З повагою.
Відредаговано автором 14-07-2025 12:53:31
А расскажите, пожалуйста, подробнее про ваши отношения и как его отношения с бывшей женой влияют на вас и ваши отношения?
Что вы имеете в виду под не потерять себя?
Что сейчас с вами стало происходить в отношениях?
Доброго дня nikolinika.
Ви пишете "Як допомогти йому і не втратити себе?". Насправді, допомогти кому либонь можна лише тоді, коли людина просить про допомогу.
Підкажіть, будь ласка, а Ваш новий чоловік хоче розібратися у своїх стосунках з екс-дружиною? Він очікує від Вас підтримки, поради, допомоги?
У нього є бажання щось конкретно міняти в стосунках з нею?
Якщо такого запиту немає, тоді на перше і основне місце виходить Ваш запит "як не втратити себе".
Адже, насправді, це його проблеми. І якщо він продовжує перебувати в таких стосунках, отже, саме такі стосунки йому для чогось потрібні і ними він закриває якісь свої внутрішні невирішені проблеми та потреби.
Інша справа, що Ви психо-емоційно "зачепилися" за їх стосунки.
Спробуйте задати собі питання, а чому їх стосунки так Вас турбують, аж до небе
У чому саме проявляється відчуття втрати себе? Що Ви відчуваєте, бачачи його приниження і його залежність від тих стосунків?
І ще. Насправді, не буває жодних
випадкових стосунків. І якщо Вам
зустрівся саме такий чоловік, отже, потрібно зрозуміти, саме для чого зустрівся? Адже, зовсім не випадково Вас так тригерять його стосунки з екс дружиною.
І щоб спробувати у всьому розібратися, логічно напрошується наступне питання до Вас. Що стало причиною Вашого розлучення з батьком Ваших дітей? Хто був ініціатором розлучення?
Лея Шулеко психолог
Черкаси ·
Доброго дня
З вашого питання видно, що ви дуже любите та піклуєтесь про чоловіка. Але допомогти людині насильно - неможливо. Він повинен сам захотіти змінити ситуацію. Все, що ви можете наразі, це попіклуватись про себе та дітей. Визначити та вибудувати свої кордони.
👋 Доброго дня.
Дякую вам за відкритість і довіру. Ви справді опинилися в непростій ситуації, і ваші почуття — жаль, розгубленість, внутрішнє напруження — абсолютно зрозумілі.
👉 У вашому зверненні звучить важливе запитання: «Як допомогти йому і не втратити себе?» І я пропоную почати саме з другої частини — з вас. Адже підтримка іншого можлива лише тоді, коли ми самі на своєму місці — у контакті з собою, у безпеці, з чітким відчуттям меж.
👉 Спробуйте відповісти собі: що для вас означає «втратити себе»? Як ви це відчуваєте? Можливо, це пов'язано з тим, що ви ставите його потреби вище за власні? Чи був у вашому житті схожий досвід, коли ви віддавали багато енергії комусь, хто сам не готовий був взяти відповідальність за себе?
👉 Ваш партнер, здається, не завершив стосунки з минулим — він продовжує взаємодіяти з колишньою дружиною у деструктивному сценарії. І хоча вам його шкода, і ви хочете допомогти, варто зважити: чи хоче цього він? Чи проявляє ініціативу змінити ситуацію? Чи говорили ви з ним відверто про те, як ці обставини впливають на вас?
👉 Допомога доречна лише тоді, коли вона запрошена. Якщо він не готовий діяти, а ви берете цю ситуацію на себе — ви емоційно опиняєтесь «на його місці», але не можете нічого змінити. Це виснажує. Ви відчуваєте безсилля, роздратування, сум — це сигнали про те, що ваші власні потреби зараз не почуті.
👉 Важливо дати собі дозвіл говорити про свої почуття. Прояснити — чого ви хочете у стосунках. Якої відповідальності ви очікуєте від партнера. Звідти вже можна рухатись до рішень.
Ви не одна в цьому. Ви вже багато зробили, щоб краще зрозуміти себе. І у вас є ресурс пройти цей шлях з повагою до себе — не жертвуючи собою заради чужих незавершених історій.
З повагою. 🌿